آلبوم تفنگ دسته نقره

آلبوم تفنگ دسته نقره

جمعه 15 سپتامبر 2006
/ / /

 آلبوم تفنگ دسته نقره

“تفنگ دسته نقره” کاریست از آقای کورش یغمایی که بیشتر مراحل کار مانند انتخاب اشعار، آهنگسازی، تنظیم برای ارکستر با ایشان بوده.

کورش یغمایی : گیتار الکتریک ، گیتار آکوستیک ، گیتار باس
کاوه یغمایی : کیبورد
ساتگین یغمایی : کرال
اشعار : نوذر پرنگ و حسین منزوی

چیزی که برام جالب بود کیفیت رکورد این آلبوم بود که میشه گفت نسبت به رکوردهای داخلی بسیار عالی ضبط شده بود. باید از آقای یغمایی تشکر کرد چون صدای ضبط شده خیلی خوب بود. اکثر رکوردهای معمول بازار خیلی صدای خشک و غیر Musical دارند اما این آلبوم خوب رکورد شده بود. تو سیستم من که Solid هست صدای راحت و نرمی میداد و Soundstage صدا خیلی خوب بود. ناحیه وسط کاملا Neutral نبود اما صدا حالت Lush و شنیدنی داشت، دقیقا مثل ناحیه وسط  لامپ ها . گوش از این حالت صدا در دراز مدت لذت میبره و دوست داره صدا به همین شکل نرم و راحت پخش بشه. ناحیه بالا خیلی گسترش نداشت و dark بود و ناحیه پایین هم خیلی Physical و دقیق نبود اما حسی که به شنونده منتقل میشه باعث میشد این چیزها رو فراموش کنه. واقعا چیزی که باید پاسخ بگیره حس شنیداری ماست نه پارامترهای فیزیکی صدا.
به گوش من شنیدنی ترین آهنگ این آلبوم آهنگ چهارم بود بنام “انسان فرشته” که شعرش از حسین منزوی بود. صدای گرم آقای یغمایی و Texture عالی صدا باعث شد ساعتها به این آلبوم گوش بدم. این آلبوم یکسال زمان برد تا به انجام برسه. مرسی از آقای کورش یغمایی.

5 Comments

  1. Pingback: Niamh private blog