شرکت Zanden Audio

شرکت Zanden Audio

سه‌شنبه 28 نوامبر 2006
/ / /
Comments Closed
zanden.jpg

شرکت Zanden Audio به مدیریت آقای Kazutoshi Yamada سازنده الکترونیک های فای مانند Phono stage ، Line Stage ، D/A Converter ، Transport و Amplifier از کشور ژاپن میباشد. این شرکت با تکنولوژی Tube سروکار دارد و بیشتر بسمت Single Ended Triode متمایل میباشد. حتی در طراحی DAC هم در طبقه آخر از Tube استفاده میکند. جزو شرکتهای حرفه ای بوده که نگاه خاص خودش را در طراحی و ساخت دارد و از بهترین قطعات برای ساخت دستگاهها استفاده میکند. برخلاف بسیاری از کمپانی های تجاری سازنده DAC که عباراتی مانند Upsampling و Oversampling و … در مشخصات دستگاهها استفاده مینمایند تا نظر مشتریان را جلب نمایند این شرکت همانند Accuphase مشخصات خاص خود را داشته و نه از upsampling استفاده مینماید و نه از DAC های معمول بازار. منظورم این نیست بگویم upsampling بد یا خوب هست بلکه بنظر من کیفیت یک دستگاه از روی مشخصات Specification مشخص نمیشه و اکثر این نوشته ها صرفا اطلاعات بی فایده ای را به دید Audiophile میرسانند. این شرکت نمایندگی های زیادی در دنیا ندارد و خیلی محدود توزیع میشود و در ایران هم نماینده ندارد. مشخصه صدای کامپوننت ها بسمت آنالوگ و Tube تمایل دارد. هرچقدر ساخت Tube بهتر باشد صدا در عین نرمی Dynamic و سرعت خود را دارد تا شنونده در دراز مدت احساس خوبی داشته باشد. از Review ها اینطور به نظر میرسه صدای کامپوننت های این شرکت Musical و Sweet هست . اینجا رو ببینید که بتازگی Stereophile یک تحلیل گذاشته و سایر تحلیل ها در زیر آورده شده است :

http://search.ecoustics.com/Editorial/Reviews/zanden

مجله Soundstage خیلی به این شرکت علاقه مند هست و برای محصولاتش review مینویسه. بد نیست در Google هم جستجویی بکنید تا اطلاعات بیشتری در مورد این شرکت بدست آورید. در زیر بخشی از جملات آورده شده است :

I pulled out what I’d always thought were good-sounding CDs that had nonetheless never sounded as good as their analog counterparts, such as the Bee Gees’ astonishingly well-recorded Trafalgar (go ahead, laugh), which Mobile Fidelity issued on both gold CD and 200gm vinyl. The vinyl still sounded more real and managed to project more of the performances’ emotional “physicality,” but for the first time, the CD’s transparency, three-dimensionality, and—especially—its microdynamic resolve made it a credible rival to the vinyl.

Comments are closed.