کیفیت در طول زمان

کیفیت در طول زمان

جمعه 12 ژانویه 2007
/ / /

این سوال همیشه مطرح بوده که چقدر ما میتوانیم به کالای یک کمپانی سازنده سیستم صوتی اعتماد کنیم. مساله اینجاست که شرکتها در طول زمان بخاطر تغییرات شرایط بازار تصمیم به ایجاد تغییرات میگیرند و برای ماندن در بازار (جلوگیری از کاهش سود) و یا دستیابی به سود بالاتر به روشهای مختلفی متوصل میشوند. فرض کنید شرکتی در سال 1995 یکی از بهترین تولیدکنندگان سورس دیجیتال هست و کالایش هم طراحی خوبی دارد و هم ساخت بسیار عالی. با کاهش درصد سهم شرکت از بازار به علت افزایش تعداد شرکتهای تولیدکننده رقیب این شرکت راه های مختلفی در پیش روی دارد ، کاهش کیفیت اولین انتخاب هست ، افزایش قیمت هم امکان دارد که البته راه حل مناسبی بنظر نمیرسد، در بسیاری از موارد شرکت محصولات را در چند گروه با کیفیت های متفاوت عرضه میکند ، راه های دیگری هم هست مانند تولید کالای ارزان با یک مارک تجاری دیگر و یا ایجاد یک برند جدید برای کیفیت بالا و قیمت بالا. گاهی هم سود شرکت بالاست اما حس زیاده خواهی شرکت ممکن است او را بسمت کاهش کیفیت سوق دهد. شاید این شرکت در سال 2005 خیلی از سیاستهای فروش ده سال پیش را تغییر داده باشد و کیفیت کالایش کاهش یافته باشد. در چنین حالتی اعتماد ما به آن شرکت تنها یک تصور ذهنی غلط از آب درمی آید و اگر با تکیه بر همان تصور بسمت انتخاب بدون شنیدن سیستم برویم اشتباه کرده ایم. شرکتهایی هم هستند که به شرکتی دیگر فروخته میشوند و سیاستهایشان بکلی تغییر میکند و در این بین ممکن است انتخاب ما بر اساس اعتماد قبلی و بدون تجربه شنیداری اشتباه باشد. در دنیای امروز سرعت تغییرات زیاد شده است و خریدار همواره باید مراقب انتخاب خود باشد تا به اندازه ای که هزینه میکند به بهترین انتخاب برسد. برای من این تجربه وجود داشته است ، شرکتی محصولی خوب تولید میکند که من از ان استفاده میکنم و از آن کاملا راضی هستم اما بعد از یکسال محصول بعدی که Improve شده قبلی است بکلی از لحاظ کیفیت با قبلی تفاوت دارد و اصلا رضایت من را جلب نمیکند. برای همین پیشنهاد میکنم نه تنها نسبت به مدل بالاتر یا بعدی یک محصول اعتماد نکنید بلکه به کل محصولات یک شرکت نیز در طول زمان اعتماد نکنید و از فروشنده در هر شرایطی بخواهید برایتان صدا بگیرد.

Post a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*