برند جورما در ایران Jorma Design in Iran

برند جورما در ایران Jorma Design in Iran

جمعه 9 می 2008
/ / /
jorma-prime.jpg

من خوشحالم از اینکه آقای رحمانی (Yaramana) نمایندگی برند کابل ساز Jorma Design رو گرفتند. طراح این برند آقای Jorma کابلهای بسیار خوبی میسازه که همشون دست ساز هستند و محصول کشور سوئد.

قبلا در مورد بلندگوی سوئدی Marten Design نوشته بودم که خیلی بلندگوی خوبی هست . پنج برند سوئدی بنام های Bladelius Design Group, Jorma Design, Marten, Nordic Concept and WOO Design یک گروه رو تشکیل دادند بنام Swedish Statement که در نمایشگاه ها با هم حضور پیدا میکنند و سیستمهاشون رو با همین Setup طراحی و Develop میکنند.

چیزی که مشخصه اینه که ساخت Jorma بعنوان برند ای که نماینده یک کشور هست بسیار عالی است و نه تنها Jorma بلکه همه برندهای گروه Swedish Statement بسیار عالی است. Marten از گران ترین درایور های آلمانی Accuton استفاده میکنه و Jorma هم از بهترین Material و فیلتر Bybee Slipstream Golden Quantum Purifiers .

Audio Federation از این کابل بررسی هایی انجام داده و در نمایشگاه ها از Jorma استفاده میکنه و من فکر میکنم در بین سیستمهای آقای رحمانی جای چنین کابلی خالی بود.

با همه اینها صدای این کابل رو باید بشنوم تا نظر دقیقم رو بنویسم و خیلی برام جالبه ببینم ویلسون 8 با این کابل چگونه صدا میده. تا اون موقع احتمالا Audio Research هم رسیده و میشه ویلسون رو با یک Set لامپی هم بشنوم.

خبر دیگه اینکه Martin Logan (سازنده بلندگوهای الکترواستاتیک) هم یک مدل جدید داده که سرتاسر پنل هست و از درایور برای ناحیه پایین استفاده نمیکنه. فکر کنم اسمش CLX هست (اینجا رو ببینید) و این بلندگو هم تا یک ماه دیگه به جمع اضافه میشه و در این شرایط کاملا میشه در مورد Jorma Design Prime نظر داد.

آقای رحمانی قراره برای خودشون یک ست کامل از بالاترین سری Jorma یعنی Prime رو سفارش بدهند و از این به بعد در یارامانا با Jorma سیستم ها تست خواهند شد. ساخت Kharma و درایورهاش به Marten خیلی نزدیکه و اگر آقای رحمانی بخواهد از Kharma هم برای دمو استفاده کنه این کابل کمک بزرگی است چون در بلندگوهای High Resolution با الکترونیک Solidstate خیلی نقش کابل و Upstream مهم هست تا به یک صدای Smooth برسیم.

من با طراح این شرکت تماسهایی داشتم ، بنظرم آدم با شعوری میاد و خیلی خوب هرچی اطلاعات لازم داشتم به من داد. به من گفت کابلها 500 ساعت به کارکرد نیاز دارند تا Break-in بشوند.

من کابلها رو بعد Break-in کامل تست خواهم کرد و یک تحلیل در موردشون خواهم نوشت. اینم تحلیل ها:

http://www.positive-feedback.com/Issue24/jorma_prime.htm

http://www.jormadesign.eu/reviews.htm

http://www.audiofederation.com/blog/archives/109

http://www.altoaudiodesign.com/gallery.html

http://audiofederation.com/blog/categories/high-end-audio/jorma-design/

12 Comments