Wow! The Best Solidstate Forever

Wow! The Best Solidstate Forever

دوشنبه 20 اکتبر 2008
/ / /

بعد از چند ماه تلاش بالاخره آقای رحمانی رو راضی کردم با شرکت دانمارکی Vitus Audio تماس بگیرند. آقای رحمانی نمایندگی شرکت Vitus Audio رو گرفتند و قرار شده بالاترین مدل Pre Power یعنی SM-101 ، SL-101 و بالاترین مدل Integrated این شرکت SS-101 وارد ایران بشه.

البته اگر دوستان مایل باشند میتونند سری SS-010 رو هم سفارش بدهند که کوچکترین Integrated شرکت Vitus هست تا آقای رحمانی اون رو هم به سفارش شون اضافه کنند. برای تماس با آقای رحمانی میتونید با شماره تلفن 09122860234 تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهند.

من همین جا به آقای رحمانی تبریک میگم و ازشون بخاطر این کار تشکر میکنم، من خیلی دلم میخواست این برند وارد ایران بشه و امیدوارم دوستان استقبال کنند تا در ایران شاهد ورود برندهای فوق العاده ای چون Vitus باشیم.

آقای رحمانی مرسی مرسی مرسی

من فکر میکنم Pre/Power و Integrated های شرکت Vitus در حال حاضر بهترین آمپلی فایرهای Solidstate دنیا باشند چرا که کلاس ساخت و طراحی اونها خیلی خیلی بالاست و شاید در دنیا در بین آمپلی فایرهای Solidstate تنها یک یا دو برند دیگه در این کلاس آمپلی فایر میسازند.

بزرگترین امتیاز این آمپلی فایر در بین Solidstate های بسیار خوبی چون Fm Acoustics ، Goldmund به Midrange این آمپلی فایر برمیگرده چرا که تمام Solidstate های خوب دنیا در شاخص های resolution و detail و گسترش فرکانسی و low noise بودن و کنترل خوب هستند اما مهم اینه در midrange بتونند اون Texture و لطافت صدا رو بازسازی کنند.

دلیل علاقه من به Vitus اینه اگر در بالاترین کلاس ساخت مانند FM Acoustics سیستم میسازه (جالبه بدونید حتی در انتخاب تک تک مقاومت ها هم دقت میشه) شاخص صداش در midrange خیلی خوب هست و میشه اون رو با بلندگوهای خیلی high rez مثل Kharma جمع کرد تا صدا جزئیات رو بدون از دست دادن اون لطافت برای شنونده بازسازی کنه. برخی کمپانی های دیگه هم مثل Hovland سعی شون اینه مثل ویتوس در طراحی Solidstate به اون midrange دوست داشتنی نزدیک شوند.

از نظر من این آمپلی فایر در بین Solidstate ها در ایران یک bench خواهد بود و اگر این سیستم رو با کابل های Jorma و یک سورس خوب و یک بلندگوی خوب match کنیم و در شرایط خوب صدا بگیریم به یک استاندارد خیلی بالا در بین صدای Solidstate ها خواهیم رسید.

من منتظرم با ویلسون 8 و Kharma صداش رو بشنوم و ببینم صدا چه خواهد شد.

من فقط دلم میخواد این امکان بوجود بیاد که سورس دمو dCS Scarlatti باشه با بلندگوی Kharma و کابل های Jorma . اگر این اتفاق بیفته خیالم راحت میشه با شنیدن صدا باور می کنید Vitus بهترین Solidstate ساز دنیاست .

یک نکته ای رو در مورد توان آمپلی فایرهای Vitus باید بگم که در Specification ها عبارت More than enough! رو مینویسه و برای Integrated هم عدد 25 و 50 رو مینویسه ، اصلا نگران درایو بلندگوی خود نباشید و من تضمین میکنم بدون هیچ مشکلی Vitus بددرایو ترین بلندگو ها رو درایو خواهد کرد و برای یک بلندگویی مانند سیستم 8 مطمئنا کوچکترین Integrated این شرکت هم کافی خواهد بود اما برای بلندگوهای خیلی بزرگ مثل Alexandria من یک مدل بالاتر از SS-010 یعنی مدل 50 واتی SS-101 و یا مونوبلاک SM-101 رو پیشنهاد میکنم. Vitus بخاطر Power Supply فوق العاده ای که داره حتی بهتر از Krell میتونه بلندگوی شما رو بدون کمترین استرسی جمع کنه.

من از آقای vitus خواستم اطلاعات بیشتری رو برام بفرسته که در اختیار دوستان بگذارم فعلا همین قدر بگم که مدارات طبقات کم توان میتونند از طریق باتری تغذیه بشوند و کاملا از برق شهر جدا باشند و Power Supply این شرکت هم خصوصیات منحصر بفردی داره و مدار کنترل ولوم هم فقط با یک مقاومت در طول مسیر طراحی شده تا کمترین تاثیر رو بر سیگنال بگذاره. کلا Vitus سعی کرده چیزی بسازه که یک bench در بین Solidstate ها باشه. جالبه بدونید Jorma با این آمپلی فایرها و بلندگوی Marten Design و سورس آنالوگ کابلهاشو Develop میکنه.

راستی Kharma هم تو راه هست و داره به ایران میرسه و منم امیدوارم قبل از اینکه kharma بره تو خونه مشتری من صداش رو بشنوم و مثل Audio Research و Pass Labs نشه که هنوز نیومده ناپدید شد.

آقای Vitus نگاه Subjective داره و معتقدند اساس Development باید بر اساس شنیدن باشه و پاسخ آزمایشگاهی در درجه دوم اهمیت قرار داره. ای جمله در Manual نوشته:

Generally we’re after super neutral, super detailed and super dynamic reproduction without “loosing” the nerve in the music which often is a drawback of many high-end amplifiers

9 Comments