چند خبر

چند خبر

چهار شنبه 3 دسامبر 2008
/ / /

چند روز غیبت من بخاطر سرماخوردگی شدید بود. البته الان حالم خیلی بهتر هست و همه چیز داره روبراه میشه.

آقای رحمانی چند روز پیش اطلاع دادند بلندگوی Kharma رسیده و الان در یارامانا صداش شنیده میشه.

اگر این پنج شنبه وقت بشه حتما برای شنیدن صدا میرم یارامانا و صدای Kharma رو میشنوم.

فعلا خبر دیگه ای نیست …

25 Comments

  1. behrang چهار شنبه 3 دسامبر 2008 15:04

    سلام امير جان
    خوشحالم بهتري
    وايييييييي تحليل Kharma هم اضافه شد به تحليل هاي نوشته نشده فكر نميكنم عمر من كفاف بده همه اين تحليل ها را بخونم.
    موفق و سلامت باشي

  2. kaveh چهار شنبه 3 دسامبر 2008 15:31

    سلام اقای اکبری
    یک چیزی بود که مدتها پیش میخواستم ازتون بپرسم اینکه من تو خیلی از review ها میبینم که از البمهای دایانا کرال استفاده میشه و دیدم که شما هم گاهی راجع بهش مینویسید این دلیل خاصی داره یا فقط علاقه شخصی هست ؟

  3. امیر حسین چهار شنبه 3 دسامبر 2008 15:37

    به بهرنگ:
    نگران نباشید، با این سرعت ای که من در نوشتن دارم حتما سرعت من کمتر از حوصله شما برای خواندن خواهد بود.
    به کاوه:
    راستش من دو تا از آلبوم هاشو دارم که بنظرم رکوردش کیفیت خوبی داره و البته رکوردش به خوبی رکوردهای رفرنس شرکتهایی چون Telarc نیست اما اگر چیزی در review ها بیشتر دیده میشه بنظر من بیشتر جنبه تبلیغاتی داره .

  4. kaveh چهار شنبه 3 دسامبر 2008 17:28

    حدس خود من این بود که شاید کیفیت بالای رکوردش باشه که اینقدر روش تاکید میشه چون من خودم نشنیدم ولی خیلی به رکورد خوب اعتقاد دارم
    به نظر من لذت شنیداری درصد بالاییش برمیگرده به رکورد
    من عاشق اینم که صدا راحت رندر بشه و فکر میکنم به رکورد خیلی ربط داره

  5. navid پنجشنبه 4 دسامبر 2008 12:05

    اگه ممكنه يكمي هم در مورد شركت هايي كه بهترين ركورد ها رو دارند بنويسيد. چه شركت هايي در كدام كشور ها و چه آلبوم هايي را براي مثال دارند.

  6. behrang پنجشنبه 4 دسامبر 2008 22:54

    سلام امير جان
    امروز به يارامانا رفتي!
    صداي Kharma را شنيدي چطور بود.

  7. امیر حسین شنبه 6 دسامبر 2008 08:49

    ُسلام به بهرنگ
    صدا رو شنیدم و یه چیزهایی برای نوشتن آماده کردم که جمعه تنبلی کردم و در سایت ننوشتمشون .
    اما صدای kharma سه چیز خیلی مشخص داره:
    1. وضوح و شفافیت بسیار بالا که آدم رو یاد B&W Prestige حلزونی میندازه
    2. سرعت خیلی زیاد در رندر کردن صدا که آدم رو یاد Quad و منگر میندازه و یک حس lightness در صدا رو تداعی میکنه
    3. داینامیک یک ساز رو خیلی effortless و راحت و بشکلی طبیعی و واقعی رندر میکنه و این خصوصیتش خیلی برای من یکی جالب بود.
    دو تا خصوصیت اولش بخاطر استفاده از درایورهای گران قیمت است اما این حالتی که این بلندگو دینامیک و nuance رو به این خوبی و با حالتی پیوسته رندر میکنه برام خیلی عجیب بود و البته حدس میزنم این بلندگو Phase coherent هست با کراس آور 6db .
    در مجموع صداش خیلی impress کننده بود و بیش از انتظار من
    شرح کامل رو مینویسم

  8. behrang شنبه 6 دسامبر 2008 18:04

    سلام امير جان
    از پاسخ شما ممنون هستم.
    شايد من هم برم صداشو بشنوم
    امير جان آيا فكر ميكنيد اين بلندگو براي شما يكRefrence شود!
    مثل سري 8

  9. هومن یکشنبه 7 دسامبر 2008 02:44

    سلام .
    سایت خیلی جالبی دارید . همیشه وبسایت های تخصصی ادم رو امیدوار میکنند .
    راستش 2 تا سئوال دارم اولیش در مورد باندی هست که به کامپیوتر وصل کردم با مارک onkyo . من خیلی از این باند راضی هستم و صداش منو قانع میکنه میشه تک تک ساز ها رو شنید من این باند رو به یه ضبط 110 وات وصل کرده بودم که آمپلی فایر ضبط نیم سوز شده و الان دنبال آمپلی فایر برای این باند ها میگردم .
    مشکل اینجاست که باند من 3 تا سیم خروجی داره . ! یعنی 2 تا سیم + و یه منفی مشترک . 35 وات با 8 اهم میره براه surround ها و 80 وات با 8 اهم هم برای mian speaker ( البته این وات ها همه max بودند ) . حالا موندم چه آمپی براش بخرم 2 کانله که نمیشه . اگرم بخواهم چند کاناله بگیرم واتش خوب جور نمیشه !اگر لازم بود بگین تا عکس بگیرم و بگذارم .
    دومیش هم اینکه آیا شما در مورد سیستم های صوتی ماشین میتونید چند تا از برند های معروف و قابل اطمینان رو معرفی کنید ؟

  10. navid یکشنبه 7 دسامبر 2008 08:39

    با سلام به آقاي امير حسين عزيز
    من يك سئوال دارم جوابشو ميدونم اما اگه ممكنه مي خوام نظر شما رو بدونم
    من مي دونم كه Loudspeaker بايد صداي خوبي داشته باشه اما قيافه تا چه حد براي شما مهمه؟ اصلا مهم هست؟چون بلند گوهاي جديد خيلي Fashion شده مثلا همون B&W حلزوني بنظر من كه اصلا زيبا نيست. نظر شما چيه؟

  11. امیر حسین یکشنبه 7 دسامبر 2008 09:26

    به بهرنگ:
    من کلا کمتر از 4 ساعت صدا شنیدم اونم هم در شرایط بد آکوستیکی و اینکه هنوز بلندگو break-in نشده بود اما این بلندگو خیلی بیش تر از انتظار من ظاهر شد و برام جالب بود از یک بلندگوی 2way کوچک چنین صدایی بیرون بیاد.
    کمی صبر کنید کل تحلیل رو مینویسم

    به هومن:
    مرسی از لطف شما ، خیلی فرقی نمیکنه چی بگیری ولی بهتره از همون مارکی بگیری که قبلا بود

    به نوید:
    راستش من به زیبایی اهمیت میدم و در بین بلندگوها magnaplanar 3.6 رو خیلی دوست دارم و مطمئنا یک بلندگوی خیلی خوش صدا اما زشت رو تو خونه نخواهم آورد.
    اما B&W Prestige به نظر من اونقدرها هم زشت نیست

  12. هومن یکشنبه 7 دسامبر 2008 14:15

    اونی که قبلا گرفته بودم اگه خوب بود الان نیم سوز نمیشد . راستش من این بلند گو ها رو به یه ضبط 110 وات وصل کرده بودم که خروجی 6 اهم میداد اما بلند گو های من 8 اهم هستند .
    الان دیگه نمیخواهم ضبط بگیرم و فقط میخواهم امپ بخرم برای این بلند گو ها .
    مشکل من الان 3 سیمه بودن این بلند گو ها است ! یعنی باید آمپی باشه که هم main speaker رو ساپورت کنه هم surround .
    اصلا همچین امپی هست ؟

  13. behrang یکشنبه 7 دسامبر 2008 15:42

    سلام
    من هم با امير موافق هستم
    شما يك جستجوي كوچيك تو اينترنت بكنبد بهترين و خوش صدا ترين بلندگوهاي جهان بسيار ظاهر موزيكالي دارند.
    چند سالي است تو نمايشگاها hifi بلندگوهاي با ظاهر عجيب و غريب ديده ميشه هيچ كدوم به نظر من حرفي براي گفتن ندارن
    اگر اين امكان بود كه با هر طراحي كابينت بلندگو صداي خوبي شنيد از صد سال پيش تا امروز ساز پيانو هم تغيير شكل پيدا ميكرد چند سال پيش كمپاني ياماها كه از بهترين پيانو سازهاي جهان است يك مدل تمام كريستال توليد كرد كه فقط 8 عدد از آن فروش رفت اون هم براي دكوراسيون خريده شده

  14. behrang یکشنبه 7 دسامبر 2008 15:45

    دوباره سلام
    من فكر كردم مدل هاي بالاي Kharma را شنيدي براي همين با سيستم 8 مقايسه كردم.

  15. behrang یکشنبه 7 دسامبر 2008 15:51

    هومن جان سلام
    من فكر كنم بلندگوي شما از مدل هاي بدون كراس آور است كه براي تيوتر و ووفر كابل جدا گانه داخل خود ضبط ميره تو پاناسونيك من ديدم اين مدل را البته اگر اشتباه نكنم منظور شما از ساراند همان يونيت هاي فركانس بالاي روي بلندگو است درسته؟
    اگر بلندگوي شما كراس آور داخلي نداشته باشه فكر نكنم به هيچ آمپليفاير جداگانه اي وصل بشه
    بيشتر توضيح بده لطفا

  16. امیر حسین یکشنبه 7 دسامبر 2008 17:07

    به هومن:
    من راستش خیلی اطلاعی از بازار آمپ چند کاناله ندارم، معروفاشون دنون و پایونیر هست اما در مورد خوب بودنشون من هیچ اطلاعات بدردبخوری ندارم

    به بهرنگ:
    من پایین ترین مدلش رو شنیدم 3.2 سرامیک که ارزون ترین و پایین ترین مدلش هست.
    در مورد b&w باید بگم شکل عجیبش بخاطر Transmission Line بودنش هست. از نظر من Prestige بلندگوی خوبی هست البته اگر درست Setup بشه و ازش درست صدا گرفته بشه.

  17. هومن یکشنبه 7 دسامبر 2008 17:42

    ممنونم باقر و امیر حسین که دارید به من کمک میکنید .
    گمون نمیکنم کراس اور داشته باشه . اگرم داشته باشه داخل خود بلند گو هست که من هنوز ندیدم .
    و منظور از surround دقیقا همینی هست که شما گفتید باقر جان .( بهتر بود خودم اینو قبلا میگفتم چون این روزا با توجه به سیستم های 5.1 و 7.1 با گفتن surround دقیقا بلند گوهایی میاد توی ذهن که عقب نصب میشوند – که البته درستش هم همینه )
    این بلند گو های من داخل هر پگیجش 3 تا باند قرار قرار داره 2 تا فرکانس های بالا و 1 دونه فرکانسهای متوسط و پایین رو ساپورت میکنه . واقعا صدای دلنشینی داره و من به هیچ قیمتی نمی خواهم از دستشون بدم .
    اینم 2 تا عکس . توی عکس دوم اگه دقت کنید کاملا 3 تا سیم مشخص هست :

    http://www.sharemation.com/heavaz60/onkyo-1.jpg

    http://www.sharemation.com/heavaz60/onkyo2.jpg

  18. behrang یکشنبه 7 دسامبر 2008 19:30

    هومن جان من بهرنگ هستم نه باقر!؟

  19. هومن دوشنبه 8 دسامبر 2008 00:28

    معذرت می خواهم . هرچی دارم فکر میکنم چرا همچین اشتباهی رو کردم دلیلی براش پیدا نمی کنم .

  20. navid چهار شنبه 10 دسامبر 2008 11:44

    سلام هومن جان
    شما بايد دنبال آمپي بگردي كه كراس اور اكتيو داشته باشه. پس تو آمپ هاي اصطلاحا فول سايز يا بعبارتي آمپ هايي كه بصورت يك كامپوننت جدا عرضه شدن نباش من خيلي از اين استوك هاي ژاپني ديدم و بررسي كردم .
    همچين آمپ هايي معمولا بصورت ست عرضه مي شن يعني آمپ و بلند گو با هم . تازه اگر نوع آمپ ديگه از ضيط ديگه اي پيدا كني معلوم نيست به باند شما بخوره چون معلوم نيست كراس اور اكتيو اون آمپ جديد روي چه فركانسي بسته شده.
    يك راه حل ديگه هم هست كه خيلي حرفه اي شايد نباشه و اون اينه كه يك كراس اور خودت بسازي با قطعات مرغوب صد البته.اون وقت ديگه باندت دو سيم داره و به هر آمپي به شرط مچ شدن ميخوره.

  21. navid چهار شنبه 10 دسامبر 2008 11:52

    سلام بهرنگ جان
    در مورد ظاهر موزيكالي دقيقا منظور شما چيه ؟
    من مثلا ظاهر ِDynaudio مدلي كه استاد امير حسين دارن رو خيلي مي پسندم ولي پرستيژ رو نمي پسندم البته فقط از ظاهر.
    شما بلند گو هايي تو اين تيپ سراغ دارين كه مرغوب هم باشن. مثلا JBL ظاهر ساده و خوبي داره از نظر من اما من ازش تعريفي نشنيدم .

  22. بهرنگ چهار شنبه 10 دسامبر 2008 19:43

    سلام navid جان
    منظور من از موزیکال بودن بلندگو ظاهر عجیب و قریب نداشتن است مثلا یک بلندگوی خانگی که دو تا horn داره به چه بزرگی واقعا برای چی است من که خندم میگیره جلوی اون بلندگو بشینم بلندگوهای با کابینت گاهی مسخره در این سالها دیده میشود شما هم اگر کمی تحقیق کنید هیچ بلندگوی مطرحی ظاهر عجیب و غریب ندارد.
    در مورد بلندگوی JBL در دنیای HIFI خوب هیچ جایگاهی ندارد اما در صدای LIVE و بلندگوهای THX دارای 75% بازار جهانی است و بی رقیب در 50 سال گذشته

  23. سالار جمعه 12 دسامبر 2008 16:41

    سلام دوستان.

    بهرنگ جان اگر منظور شما از بلندگوی دارای 2 تا Horn همان بلندگوی Avantguard acoustic ساخت کشور آلمان هست , باید بگم که فوق العاده بلندگوی های خوش صدا و عالی هست …

    بزرگ بودن دلیلی بر پر سر و صدا بودن نیست , که اگر در یک فضای خانگی قرار داده شود تناسبی نداشته باشد … ! بزرگ بودن آن هورن ها به دلیل تبعیت ساخت آن ها از یک قانون انتشار صدا و توسعه فیزیکی موج صدا هست …

    شما میتوانید هم در صدای بالا هم در صدای پایین از بلندگوهای Horn صدای لطیف و آرامی دریافت کنید …

    گرفتن صدا از هورن ها کمی ریزه کاری داره … من با امپلی فایر های Mc intosh از این بلندگوها صدا شنیدم … میشه گفت جایگاه ارزنده ای در صدا دارند …

    نظر شخصی من این هست که وظیفه اصلی بلندگو تولید صدای خوب هست .. و در دنیای های فای چون صدا مهمترین چیز به حساب میاد و Hifi lover ها به دنبال گرفتن صدای خاص و و توجه به خود صدا هستند .. بحث ظاهر و قیافه زیاد مهم نیست برای این افراد …

    البته این نظر شخصی من هست و به هیچ وجه منظورم این نیست که شما یا دیگران هم حتما باید اینجوری فکر کنید …

    یک عکس در سایت ویلسون دیدم … بلندگوهاشون را با امپ های بد شکل و قیافه و بسیار بزرگی ستاپ کرده بودند و عکس هم گرفته بودن و همه شاد و خوشحال بودن … به این فکر فرو رفتم که در دنیای تبلیغات ظاهر خیلی مهمه پس چرا ویلسون با این عظمت حاضر شده با این سیستم بزرگ , جا گیر و بی ریخت عکس بگیره …. به این نتیجه رسیدم که قطعا صدای فوق العاده ای از این سیستم امپلی فایر ایجاد میشه … 🙂

    به این لینک ها نگاه کنید , امپلی فایر ها بیشتر منو یاده موتور برق دیزلی میندازه تا امپلی فایر , بسیار بزرگ هستند و بی ریخت …. اما حتما صدای بسیار زیبایی دارند که خود آقای ویلسون حاضره در کنار این سیستم ها عکش بگیره

    http://www.wilsonaudio.com/images/ces2007/lamm_large.jpg

    http://www.wilsonaudio.com/images/ces2007/enlargements/lamm.jpg

    گرچه باز هم نباید بنا به حضور آقای ویلسون توی عکس , نظر داد و صدا باید مهمترین چیز باشه …

    در های فای مهمترین چیز , خود صدا هست … نه شکل های عجیب و غریب باید باعث جذب ما بشه … نه اینکه اجبارا” از یک سیستم شیک و خوشگل حتما صدای خوبی بیرون میاد … !

    صدا هست که باید مورد قضاوت قرار بگیرد … و از روی ظاهر نمیشه به هیچ نتیجه ای رسید

    البته باز هم میگم این نظر منه … به هیچ وجه به معنای رد نظر شما نیست …

  24. امیر حسین جمعه 12 دسامبر 2008 19:46

    به سالار:
    عکس های جالبی هست
    آقای lamm با دخترش عکس گرفته
    فکر کنم هر کی داماد این خانواده بشه یک M3 صدو سی هزار دلاری از پدر عروس کادو بگیره (:

  25. بهرنگ دوشنبه 15 دسامبر 2008 01:35

    سالار جان سلام
    من هم با شما موافق هستم
    منظور من شركت هاي متفرقه بود براي مثال بلندگوهاي شبيح ويلسون و يا نيم تنه سگ و يا قطره آب

Post a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*