تبریک سال نو به دوستداران صدا

تبریک سال نو به دوستداران صدا

یکشنبه 22 مارس 2009
/ / /
Comments Closed

1387

الان باید سال نو رو به همه دوستان تبریک بگم و امیدوار باشم امسال به همه خوش بگذره.

لازم شد در مورد بدقولی سال پیشم بنویسم که قرار بود برندهای خوب ارزان رو معرفی کنم. راستش دو عامل باعث این تاخیر و بدقولی شد یکی وسواس و دیگری نداشتن وقت کافی و اینکه من فکر میکنم اون صدایی که بخواد هم منو راضی کنه تا به دوستان پیشنهاد بدمش و هم قیمت پایینی داشته باشه خیلی راحت در دسترس نخواهد بود.

البته تا به این لحظه نتیجه تحقیقات ام این بوده که مهمترین انتخاب در رسیدن به یک سیستم خوب در قیمت های پایین ، انتخاب بلندگو هست و باید بلندگویی انتخاب بشه که هم حساسیت بالایی داشته باشه و هم آمپدانس نسبتا هموار و بی دردسر برای آمپلی فایر و هم حساسیت کمتر به آکوستیک های معمولی خانه های ما. من فکر میکنم در قیمت های پایین خیلی ترانزیستور ها نمیتونند قابل رقابت با لامپی های خوب باشند چون بخاطر سادگی مدارات لامپی احتمال آوردن یک برند خوب و ارزانتر در مقایسه با ترانزیستور بالاتر میره و برای همین من احساسم اینه بد نیست کمی روی بلندگوهای هورن تحقیق کنم . مشکل اینجاست هورن ها اگر خوب ساخته و پیاده سازی نشوند صداشون مشکلات زیادی داره و پیدا کردن برندی که هم خوب باشه و هم ارزان شاید کار ساده ای نباشه.

مشکل دیگه سلیقه کاربران هست که ممکنه دوست نداشته باشند تو خونه بلندگویی به شکل هورن داشته باشند. الکترواستاتیک ها و پلانر ها هم بخاطر حساسیت کم و امپدانس پیچیدشون آمپ پرقدرت ترانزیستوری لازم دارند و خیلی نمیشه در قیمت های زیر 5 هزار دلار (قیمت کل یک سیستم) به سمتشون رفت اما شاید بشه بلندگوی درایوری 2way یا Single Driver خوب پیدا کرد که هم حساسیت بالایی داشته باشند و هم خوش درایو باشند.

من روی انتخاب درایوری یا هورن و یا Single Driver کار خواهم کرد و امیدوارم به نتیجه برسم و برای آن هم دنبال یک آمپلی فایر لامپی سینگل اندد خوب خواهم بود.

در هر صورت زیر قیمت 5 هزار دلار و 3 هزار دلار واقعا کار سخت خواهد بود و خیلی توقع نداشته باشید به نتیجه خیلی خوبی برسم.

بازار الان نسبت به سالهای خیلی قبل خیلی به ما Performance/Price بالایی نمیده ، هم در قیمت های بالا و هم در قیمت های پایین این مشکل هست و مجلات هم که رسالت اصلی شون بیچاره کردن کاربر هست تا کمک به اون خیلی نمیشه روی پیشنهاداتشون در قیمت های پایین حساب باز کرد.

در بین برندهایی که در ایران هست من خیلی به Audio Note علاقه مندم و چند روز پیش با آقای علی فاطمی نماینده این شرکت تماسی داشتم و قیمت پایین ترین مدل Audio Note رو پرسیدم.

آقای فاطمی حداقل قیمت رو برای یک سورس دیجیتال 1500 پوند و برای یک آمپلی فایر سینگل اندد لامپی بدون فیدبک 1500 پوند و برای بلندگو از 300 پوند و مدل نسبتا قابل قبول رو 1800 پوند اعلام کردند.

این قیمت ها 10 درصد تخفیف خواهد داشت برای تحویل در ایران.

آقای فاطمی از جمله نماینده هایی هستند که اهل سروصدا کردن و تبلیغ کردن برای برندهایی که وارد میکنند نیستند اما من عاشق Audio Note ای که آوردند شدم هر چند تا الان فقط مدل Ankoru و M3 رو شنیدم.

نمایندگی یک برند خیلی خوب کابل در قیمت های پایین بنام Audience هم در اختیار آقای فاطمی هست که من فکر میکنم فعلا در بین کابل های هم قیمت خودش در ایران رقیبی نداره.

داشتم در مورد برندهای ارزان حرف میزدم ، خب سعی میکنم امسال مثل سال پیش بدقول نشم و برندهای ارزان و خوب رو معرفی کنم، فعلا شما با همون سیستم تون خوش باشید و بجای سیستم ارتقا دادن اول فکری بحال آکوستیک کنید و بعد هم یک نقطه خوب برای بلندگوتون پیدا کنید.

Comments are closed.