Magnepan Magneplanar in Tehran , Iran در ایران

Magnepan Magneplanar in Tehran , Iran در ایران

جمعه 1 می 2009
/ / /

mg201_01

شرکت یارامانا از شرکت Magnepan که سازنده بلندگوهای Magneplanar هست نمایندگی گرفتند و به گفته آقای رحمانی این بلندگو ها تا کمتر از یک ماه دیگر به همراه Vitus به ایران میرسند.

بلندگوی Planar رو من قبلا یک بار در شرایطی غیر ایده ال شنیدم که بنظرم خیلی جالب بود. اولین چیزی که در صدای این بلندگو ها جلب توجه میکنه Image خیلی شفاف و Open هست و بعدش فرکانسهای بالای راحت.

کلا Planar ها در دنیا طرفدار زیاد دارند و بدلیل قیمت مناسبی که دارند (در مقایسه با سایر برندها) باعث میشه خیلی ها به سمتش بروند. خود من هم از مدل 3.6 اش خوشم میاد و فکر میکنم با krell من پاسخ خوبی داشته باشه.

من از سیاست فروش Magnepan مثل شرکت Cardas (کارداس تا این لحظه مدل بالای رفرنس نداده تا قیمت مدل جدید رو بالا تر اعلام کنه و این مساله خیلی باارزش هست) خوشم میاد ، با اینکه Planar میتونست هر سال مدل جدید بده با قیمت بیشتر (کاری که خیلی های دیگه ازجمله ویلسون میکنند مثل گران کردن مدل جدید X2 به 158 هزار دلار و یا 135000 دلار شدن مدل جدید Lamm) اما این کار رو نکرد و حتی جنسش رو نبرد چین تولید کنه که کیفیتش رو بیاره پایین.

من از این شرکت و محصولاتش خوشم میاد و خیلی خوشحال شدم وقتی از آقای رحمانی شنیدم که تصمیم به آوردن این برند گرفتند.

magenpan_small

Planar ها حساسیتشون زیر 86db هست و امپدانسشون هم زیر 5 و این باعث میشه فقط برای راه اندازی اونها به Solidstate فکر کنیم و یا به لامپی های پرقدرت.

وقتی Planar به ایران بیاد و من صداش رو بشنوم در موردش بیشتر مینویسم هرچند پیشنهاد من اینه به آقای رحمانی زنگ بزنید 09122860234 و ازشون بخواهید براتون صدا دمو کنند.

فکر میکنم این برند جزو برندهایی باشه که من باهاش یک ست کامل با قیمت مناسب رو به دوستان پیشنهاد بدم. برای آمپلی فایر من تو ذهنم آمپلی فایرهای Belles و bel canto و مدلهای i-3 و i-5 برند Simaudio هست (هنوز کاملا در موردشون تحقیق نکردم و البته bryston هم تو ذهنم هست) اما شاید تو ایران هم بشه آمپلی فایرهایی رو با قیمت مناسب با این بلندگو Match کرد. شاید اگر بگم تمام مدلهای این برند خیلی بالاتر از قیمتشون در مقایسه با برندهای دیگه صدا میدهند به اشتباه نرفته باشم و فکر میکنم پیدا کردن بلندگویی که بشه حتی با دو برابر قیمت Planar ازش در این کلاس صدا شنید خیلی راحت نیست.

اینم لینک تحلیل ها :

Magnepan Reviews
Stereophile.com/303/
Stereophile.com/868/
avguide.com/review/mg16-loudspeaker
Integracoustics.com/mg16qr

Hometheatersound.com/16
Soundstage.com/
avrev.com/mg-3.6

خبر دیگه اینکه Martin Logan CLX داره به ایران میاد ، خیلی مطمئن نیستم اما احساس میکنم این کمپانی ها با هم چشم و هم چشمی هایی دارند ، از وقتی Quad 2905 اومد Martin logan هم یک مدل کاملا پنل الکترواستاتیک زد تا از دیگری عقب نمونه . این بلندگو رو شرکت یارامانا داره به ایران میاره و امیدوارم بتونم صداش رو بشنوم.

clx03

خبر دیگه اینکه پریشب خانه آقای الکساندریان بودم و نقطه خوبی برای بلندگوی سمت راست (قبلا برای بلندگوی سمت چپ جای خوب پیدا شده بود) پیدا شد تقریبا در فاصله 5 سانتی متری از نقطه قبلی و در مجموع صدا خیلی بهتر شد. الان فاصله دو بلندگو تقریبا 2.7 متر هست و تصویر استریویی خیلی خوبی داریم.

البته من هنوز فکر میکنم جا برای تغییر داریم اما احساسم میگه اون نقطه خیلی خوب در همین نزدیکی هاست ، شاید در کمتر از 10 سانتی متری همین دو نقطه. همین حالا هم صدای دایانا کرال رو وقتی تا ولوم آخر (3.5 درجه مونده به آخر) میبریم بالا بجای آزردن شنونده گوش رو نوازش میکنه. صدا الان اونجا در لحظه اول که میشنوید خیلی جلب توجه نمیکنه اما با کمی گذشت زمان متوجه میشید چه اتفاق خوبی داره میفته.

آقای الکساندریان تو همین چند هفته کلی تغییرات رو تست کردند که تو این تست ها تجربه های ارزشمندی بدست اومد و من از این بابت ازشون تشکر میکنم. دلم میخواست خودشون این تجربه ها رو در سایتشون بنویسند تا همه از این تجربه ها بتونیم استفاده کنیم. من سعی میکنم این گزارشات رو زود به زود بنویسم هرچند سرعت تغییرات تست شده بیشتر از سرعت تایپ من هست ;).

خبر دیگه اینکه آقای Mike صاحب مجله Spintricity و وبلاگ Audio Federation در سایتشون از وبلاگ من نوشتند که برام خیلی خبر خوبی بود. اینکه سایت باعث شده دوستانی مثل مایک داشته باشم خیلی خوشحالم. اینجا رو ببینید :

http://audiofederation.com/blog/archives/565

2 Comments