Kharma Exquisite Midi Vitus SS-101 dCS Scarlatti

Kharma Exquisite Midi Vitus SS-101 dCS Scarlatti

یکشنبه 25 اکتبر 2009
/ / /
Comments Closed

vitusdcskharma

دیشب صدایی شنیدم که باورش هنوز برام مشکل هست…

این دوتا عکس رو ببینید :

http://photo.hifi.ir/index.php?showimage=66

http://photo.hifi.ir/index.php?showimage=67

الان که دارم این مطلب رو مینویسم هیجان زده ام و نمیدونم باید صبر کنم و بعدا این مطلب رو بنویسم یا اینکه همین حالا از صدا بگم. فکر میکنم اگر جای من بودید همین حالا مینوشتید و احساستون رو نادیده نمیگرفتید.

صدایی که من دیشب از ست Kharma و ویتوس و اسکارلاتی شنیدم حتی با اینکه ویتوس کامل break-in نشد و اسکارلاتی هم تازه از آکبند باز شده بود باور کردنی نبود. خصوصا بعد از گذشت چند ساعت صدا گرم تر و rich تر شد و با لطف وصف ناشدنی پخش میشد.

آیا این صدا صدای یک ترانزیستور بود ؟

بنظرم نه

آیا این صدا صدای لامپ بود ؟

بنظرم نه

اولین باری که با یک آمپلی فایر لامپی، من احساس بعد در ووکال رو داشتم و صدا حالتی سه بعدی داشت Audio Note بود و دیشب اولین باری بود که یک آمپلی فایر ترازیستوری اون حالت سه بعدی رو به من میداد.

ویتوس صداش Body داشت و سه بعدی بودنش یک احساس Realness در Presence صدا رو به ما میداد. اگر چشماتون رو میبستید ووکال در خانه شما بود بدون احساس اینکه این صدا رو داره یک سیستم پخش میکنه.

صدا برخلاف بیشتر لامپی ها کاملا تحت کنترل بود و Flow صدا بدون کوچکترین تنشی با آرامش حس میشد و همه سازها بدون خطای ریتم در اتاق جاری میشدند.

صدا فوق العاده شفاف و نزدیک بود اما جزئیات زیاد صدا حالتی غیر متمرکز و جدا از هم نداشتند، شما مثل یک آمپلی فایر لامپی خوب وضوح بیشتر رو حس میکردید و این وضوح بیشتر مثل بیشتر آمپلی فایرهای ترانزیستوری با حالتی خشک و بی روح همراه نبود.

صدا فوق العاده لطیف و مخملی بود، هم Texture صدا و هم Flow صدا هیچ تنش و یا Grain ای نداشت که در دراز مدت ذهن رو متوجه یا خسته کنه.

صدای ویتوس مثل خیلی از Solidstate ها با نگاتیو فیدبک بالا حالت dark و dead نداشت، صدا زنده و Fresh بود و مثل برخورد یک نسیم مرطوب در ساحل که صورت رو نوازش میکنه و یک حس طراوت و زندگی میده گوش رو نوازش میکرد.

صدا بدون هیچ چیز اضافی پخش میشد، من هیچ Coloration ای رو همراه صدا حس نمیکردم و منو یاد تست اسکارلاتی با krell evo one انداخت، Krell Evo one با dcs Scarlatti خیلی Neutral و Pure بود و ویتوس هم با Scarlatti همین خلوص رو داشت اما هیچ آمپلی فایر Solidstate ای تا این لحظه صدایی به زیبایی و لطافت ویتوس رو به من نداده.

چه در ضربات و Attack ها و چه در کشیدن انرژی در فرکانسهای پایین صدا هم کنترل شده بود و در عین جداسازی اون حالت Integrity رو حفظ میکرد.

من هنوز باورم نمیشه صدایی که دیشب شنیدم رو یک سیستم صوتی اونم از نوع نرانزیستوری با سورس دیجیتال برام پخش میکرد؟!!!

این صدا منتظر دو چیز هست یکی Cabling Jorma Prime و دیگری یک آکوستیک خوب (هر دوتاش در دست اقدام هست) تا بهترین صدایی باشه که در ایران شنیده میشه …

از این دوست خوبمون خیلی خیلی تشکر میکنم و بهشون تبریک میگم خوشحالم که در ایران چنین سیستمی جمع شده .

ادامه دارد…

Comments are closed.