24 آبان روز های فای در ایران

24 آبان روز های فای در ایران

سه‌شنبه 29 دسامبر 2009
/ / /
Comments Closed

Marten_Coltrane_Supreme

jorma_design_jorma_prime

Vitus-101

dCS-Scarlatti

احساس خیلی خیلی خوبی دارم (خیلی بیشتر از حد تصور) و فکر میکنم تمام زحمت هایی که برای سایت کشیدم بی نتیجه نبوده، من همیشه دلم میخواست در مخاطبم حس اعتماد به HiFi.ir رو ببینم تا بتونیم همه با هم در مسیری درست حرکت کنیم.

من 24 آبان رو روز های فای در ایران نامگذاری کردم بخاطر اینکه احساس کردم با اتفاقی که در این روز افتاده این اعتماد به اندازه کافی شکل گرفته و این اتفاق خیلی چیزها رو در آینده تغییر خواهد داد.

قبل از نوشتن در مورد این اتفاق باید در مورد دوستی صحبت کنم که خیلی از اتفاقات خوب در های فای ایران مدیون زحمت های ایشون هست و 24 آبان هم روزی است که ایشان یک تصمیم مهم گرفتند.

اجازه بدید برگردم به گذشته ، یادمه روز پنج شنبه سوم آبان ماه هشتاد و شش میهمان جناب آقای ابوعلی در خانه ایشان بودم که تحلیل (https://www.hifi.ir/?p=360) رو نوشتم و این دیدار اولین دیدار از قبل تعیین شده بود و بعد از اون روز هم گاه گداری که پیش آقای رحمانی میرفتم ایشان رو میدیدم و در مورد های فای صحبت هایی میشد.

آقای ابوعلی سالهاست که به های فای علاقه مندند و جزو کلکسیونرهای های فای هستند و به جرات میشه گفت نه تنها در ایران کسی کلکسیون ایشان رو ندارد بلکه در تمام دنیا هم تعداد افراد انگشت شماری هستند که چنین کلکسیونی از کامپوننت های های های فای دارند.

چیزی که برای من خیلی مهم هست فقط کلکسیون کامپوننت های های فای نیست بلکه مهمتر حسن سلیقه ایشان در انتخاب آنهاست.

چیزی که من در طی روابطم با Audiophile های ایران متوجه شدم این بود که کسانی هستند که امکانات مالی خوبی برای خرید سیستم های صوتی داشته باشند اما کمتر کسی درست و آگاهانه انتخاب میکنه و چیزی که برای من خیلی مهم هست اینه که ایشان قبل از انتخاب کامپوننت و یا برندی خیلی مطالعه میکنند و انتخاب هاشون کاملا حساب شده و درست هست.

من آشنایی چندانی در گذشته با ایشان نداشتم اما این اواخر که بیشتر در جریان نگاه ایشان قرار گرفتم متوجه شدم با کسی روبرو هستم که زمان خیلی زیادی رو برای مطالعه و تحقیق روی این قضیه صرف میکنند و این مساله خیلی برای من جذاب بود.

من خوشحالم از اینکه آقای ابوعلی برخلاف بسیاری دیگر که فقط حرف های استریوفایل و Absolute Sound رو گوش میکنند خودشون تحقیق میکنند و جالبه بدونید ایشان بخاطر مسافرت های خیلی زیادی که در طول سال به خارج از کشور دارند در خیلی از Showroom های ژاپن، اروپا و آمریکا صدای بسیاری از سیستم ها رو از نزدیک میشنوند.

شاید باور نکنید اما اگر سرمایه گذاری ایشان نبود خیلی از برندهایی که الان در بازار های فای ایران هست هیچ وقت به ایران نمی اومد و ایشان بودند که با پذیرش ریسک سرمایه گذاری خیلی از برندها رو وارد ایران کردند.

از نگاه من تاثیری که ایشان تا به امروز بر های فای ایران گذاشتند خیلی بیشتر از اون چیزی است که ما فکر میکنیم و اگر من امروز این مطلب رو نمینوشتم شاید خیلی از دوستان هیچ وقت از ارزش کار ایشان مطلع نمیشدند.

اجازه بدید در مورد صحبتی که در گذشته با ایشان داشتم بنویسم، من چند وقت گذشته با ایشان در مورد آمپلی فایر های خوب Solidstate صحبت میکردم که هر کدام ما نظراتی داشتیم و این صحبت و بحث همگرایی هایی رو ایجاد کرد که باعث شد ایشان نظرشون بیشتر به ویتوس جلب بشه و بعد از تحقیقاتی که در مورد ویتوس کردند تصمیم گرفتند ویتوس رو به ایران بیاورند.

چقدر من اون روز خوشحال شدم وقتی شنیدم ایشان چنین تصمیمی رو گرفتند و حاضر شدند برای آوردن این برند بالای 100 هزار دلار هزینه کنند و این اقدام باعث شد باور کنم آقای ابوعلی تنها یک کلکسیونر نیست بلکه کسی است که اونقدر آگاهی و تشخیص داره که برای برندی مثل ویتوس حاضره 100 هزار دلار هزینه کنه و جالبه بدونید قبل از این کسی این ریسک رو نپذیرفت که اعتماد کنه و ویتوس رو بیاره.

برای من این کار ایشان بی نهایت ارزش داشت و امیدوار شدم با اتکا بر آگاهی و درک درست ایشان و همکاری خوب یارامانا (دست آقای رحمانی واقعا درد نکنه بخاطر همه زحمت هاشون) بشه چشم انداز بهتری رو برای های فای در ایران متصور بود.

درسته الان که ویتوس اومد و شنیده شد همه فهمیدند بقیه Solidstate ها جلوی ویتوس حرفی برای گفتن ندارند اما قبل از اینکه ویتوس بیاد کسی این اعتماد رو نداشت که حاضر بشه برای اون سرمایه گذاری کنه و این کار رو آقای ابوعلی انجام داد.

من بهشون تبریک میگم و بینهایت ازشون تشکر میکنم چون با این کارشون خیلی چیزها رو تغییر دادند که ممکن نبود بدون کمک ایشان این تغییرات ایجاد بشه.

همه منتظر بودیم ویتوس بیاد ببینیم چی میشه چون آقای رحمانی به من گفته بود اگر ویتوس همونی باشه که گفتی میشه روی برنامه های بعدی هم مثل آوردن جورما و مارتن حساب کرد.

من خیلی دلم میخواست با ویتوس آقای ابوعلی بلندگوی مارتن دیزاین سوپریم با کابل های جورما پرایم همراه بشه و چند بار هم تو سایت بهش اشاره کردم و هم به آقای رحمانی گفتم اگر میشه قراری گذاشته بشه و در این مورد صحبت بشه.

انگار ستاره بخت های فای در ایران درخشید و این اتفاق افتاد، آقای ابوعلی روز 24 آبانماه هشتاد و هشت تصمیم گرفتند بلندگوی 260 هزار یورویی مارتن دیزاین سوپریم Marten Design Supreme رو به همراه کابلهای سری Jorma Prime رو سفارش بگذارند تا ویتوس SM-101 رو با Supreme با هم Setup کنند.

من شاید کمتر زمانی تا این اندازه از یک اتفاق ذوق زده شدم  و توصیف اینکه چقدر از این موضوع خوشحالم برای من ممکن نیست.

صمیمانه به ایشان تبریک میگم هم بخاطر آگاهی و حسن انتخابشون و هم بخاطر اینکه ست dCS Scarlatti ، Vitus SL-101 SM-101 و Marten Design Supreme از نگاه من Real ترین صدایی است که در همه دنیا میشه شنید و ما به واسطه ایشون میتونیم چنین صدایی رو در ایران بشنویم. ست به قرار زیر در حال آماده شدن و ورود به ایران هست:

dCS Scarlatti Transport/DAC Master/Clock

Vitus SL-101 Reference Silver Signature Pre Amplifier

Vitus SM-101 Reference Silver Signature Power Amplifier

Marten Design Supreme Reference 4way Loudspeaker

Jorma Prime Digital Interconnect

Jorma Prime 2 set Analog Interconnect

Jorma Prime Speaker Cable

Jorma Prime 5 set Power Cord

سیستم ای که در بالا نوشته شد از نگاه من رفرنس در تمام دنیاست و هیچ سیستم ای در دنیا نیست که صدایی Real تر از این سیستم داشته باشه و چقدر باعث خوشحالی هست که این سیستم در ایران شنیده خواهد شد. من از خوشحالی دارم پرپر میزنم …

موضوع مهم اینه که با ورود ویتوس و مارتن دیزاین خیلی از انتخاب ها تغییر میکنه و دیگه کسی نمیره پول برای یک بلندگوی بی ربط بده و همین خودش کمکی هست تا کم کم انتخاب ها بهتر بشه و ویتوس و مارتن جایگزین خیلی از همین برندهای موجود در ایران خواهد شد.

در انتها جا داره از زحمات آقای رحمانی مدیریت یارامانا تشکر کنم که انصافا در این چند وقت زحمت های زیادی کشیدند و بدون همکاری و تلاش ایشون خیلی از اتفاقات خوب نمی افتاد. آقای رحمانی همکاری تمام و کمالی در رابطه با ورود این برندها انجام دادند و با مشکلاتی که بر سر راه بود کمک کردند تا این جریان به نتیجه برسه و من مطمئن هستم زحمات ایشان در آینده نتیجه خواهد داد.

چیز دیگری ندارم که بگم جز اینکه دوباره از آقای ابوعلی تشکر کنم.

Comments are closed.