ASR Emitter I Exclusive, dCS Elgar, Wilson Alexandria

ASR Emitter I Exclusive, dCS Elgar, Wilson Alexandria

پنج‌شنبه 17 دسامبر 2009
/ / /

نمیدونم چند سال پیش بود، دو سال پیش یا سه سال پیش که قرار شد ASR Emitter به ایران بیاد تا صدایی از منگر دربیاره که حق منگر رو ادا کرده باشه.

خبر خوبی بود وقتی شنیدم آوین آوا از ASR نمایندگی گرفته و تو ذهنم این بود که وضعیت صدا میتونه با این حرکت تکونی بخوره و راهی باز بشه برای آمدن برندهایی درست حسابی بجای برند هایی که با ستاره های مجلات به ایران میان و ارزش ای ندارند.

قبلا در زمینه آمپلی فایر برندهایی که اساتید فروشنده وارد بازار ایران کرده بودند تقریبا هیچکدوم (غیر از Audio Note) یک چیز استثنایی نبودند و اگر هم برخی از اونها صدای خوبی میدادند قیمتاشون بالای 50 هزار دلار بود اما با ورود ASR و Vitus خیلی از معادلات تغییر کرد.

من قبلا هم این تضمین رو داده بودم که اگر این دو برند وارد ایران بشوند دیگه کسی سراغ خرید چیزهای دیگری نخواهد رفت و یا ASR خواهد خرید و یا Vitus .

صدای ASR رو با ویلسون الگزاندریا (نه در شرایط خوب) شنیدم و لازمه کمی در موردش بنویسم.

من معتقدم ASR Emitter یک محصول استثنایی است و قبل از توصیف صدای اون مخاطبم باید بدونه هیچ آمپلی فایری در ایران (غیر از ویتوس) نمیتونه تو هیچ کلاس قیمتی با اون رقابت کنه البته اگر آمپلی فایری مثل سری های بالای Burmester یا Krell قابل رقابت باشند قیمت هاشون از 70 هزار دلار میزنه بالا.

ASR Emitter صدایی بسیار عمیق با طول و عرض تصویر نا محدود داره و از نگاه من این خصوصیتش کاملا وابسته به تغذیه باطری هست و مینی مال بودن طراحیش که از سه طبقه مدار بیشتر استفاده نمیکنه.

اگر محدودیت آکوستیکی نداشته باشید ASR عین طول و عرض تصویر آنچه روی رکورد هست رو به شما میده و همه سازها در این فضای بزرگ هر کدوم جای خودشون رو دارند بدون احساس به هم خوردگی.

خب ما تصویر بسیار خوبی داریم که همه سازها تو جای خودشون و بشکلی واقعی چیده میشوند. اون حس Reality که هری پرسون بهش اشاره داره ما همین تصویر نامحدود این آمپلی فایر هست که شما حس میکنید تو فضای اجرا قرار گرفتید.

این خصوصیت ASR خیلی حال میده و با برق خرابی که داریم آمپلی فایر های دیگه به سختی میتونند تا این شاخص با ASR رقابت کنند چون مهار کردن وضعیت برق کار خیلی سختی هست و ASR با باتری تونسته ابعاد تصویر رو به شکلی کاملا واقعی نشون بده.

این خصوصیت برای حس شنیداری در وهله اول خیلی جالب هست هرچند در درازمدت هم به اعتقاد من چنین حضوری میتونه به آرامش شنونده کمک کنه اما این خصوصیت کاملا مثل Micro Dynamic تو Level3 جا نمیگیره و بیشتر در Level2 جا میگیره.

صدای ASR در ماکرو چیزی کم نداره و طعم صداش بقول دوستمون Sweet هست و کمی dark مثل مارک لوینسون قبلی شهرام.

من در ماکرو چیز بیشتری برای صدا با ASR متصور نیستم چون تو همه شاخص های ماکرو مثل Macro Dynamic ، ریتم و پایداری حرکتی، گسترش فرکانسی ، کنترل ضربات ، صدای بدون لبه Edge ، شفافیت در مقایسه با بقیه ترانزیستوری ها این آمپلی فایر چیزی کم نمیگذاره و شنونده رو عاشق خودش میکنه.

صدا round و بدون لبه هست و حالتی Smooth و Sweet داره و از صدا مثل Audio Research 610 فضایی گرم اما داینامیک میسازه که شنونده رو بدون آزاری وارد فضای موسیقی میکنه یعنی این آمپلی فایر سطح Level2 رو میگذرونه و به ابتدای Level3 میرسه که در این Level شاخص های میکرو مهم میشوند.

صدای ASR بینظیره برای همه کسانی که در ایران صدا میشنوند چون کمتر کسی بین این شنوندگان Level های بالای 2 رو تجربه میکنه و قیمتش هم با توجه به کیفیت صداش بی نظیره ، شاید بهتر باشه بگم وحشتناکه.

کسی تو ایران به اندازه من صدا نشنیده، منظورم اینه صداهای مختلف رو به اندازه من نشنیده پس بهتره به من اعتماد کنید و باور کنید تو رنج قیمتی ASR باید ASR بخرید مگر اینکه اونقدر شوت باشید که فروشنده دیگری مختون رو از کار بندازه و برید مثلا آکوفیض بخرید، پس معطل نکنید و همین حالا به آوین آوا زنگ بزنید.

تا به این لحظه ASR فروش خیلی خوبی داشته و خوشحالم آوین آوا پاسخ اعتمادش رو به من گرفته اما چیزی که الان من بدنبالش هستم ورود برندی بنام Tidal هست که با ASR دمو بشه.

بگذارید بی پرده حرفم رو بزنم ، شنوندگانی که ASR رو با منگر شنیدند معتقدند ASR پتانسیل خیلی بیشتری در خودش نهفته داره و منم دقیقا معتقدم ASR میتونه با بلندگویی مثل tidal صدایی خیلی فراتر بده. مشکل اینجاست که این شرکت تصمیمی مبنی بر آوردن Tidal نداره، نمیدونم شاید غرورش اجازه نمیده به حرف من گوش کنه و فکر میکنه بهتره مستقل عمل کنه.

به هر حال جدا از تنش هایی که همیشه در رابطه من با فروشندگان تو ایران وجود داشته چیزهایی هست که من دوست دارم اتفاق بیفته، من هیچ سود مادی از فروش ویتوس، مارتن،  ASR یا Tidal بدست نمیارم اما خیلی دوست دارم کسانی که مشتری این شرکت هستند صدای ASR رو با tidal و کابلهای Argento بشنوند چون در اون صورت این شرکت یک از بهترین صداهایی که تو کل دنیا شنیده میشه رو در ایران دمو خواهد کرد و مطمئنا مشتریان بیشتری به جمع مشتریان این شرکت اضافه خواهد شد.

من بدون در نظر گرفتن منافعی برای خودم از منافع هر شرکتی که در راستای نگاه ام حرکت کنه حمایت میکنم و تا به این لحظه هم همه سعی ام این بوده که ویتوس و ASR رو جایگزین بقیه آمپلی فایرها کنم اما انتظارم اینه این شرکت اگر با آوردن ASR نتیجه خیلی عالی گرفته در همین راستا Tidal رو هم وارد ایران کنه، مطمئنا خیلی فراتر از تصورش نتیجه خواهد گرفت، من تضمین میکنم Tidal با ASR و Argento نه تنها یکی از بهترین صداها خواهد بود بلکه بازار موفقی هم خواهد داشت.

ادامه دارد …

One Comment