Class A Class A/B Class B Amplifier

Class A Class A/B Class B Amplifier

یکشنبه 10 ژانویه 2010
/ / /
Comments Closed

یک مقاله خیلی خوب از طراح Pass Labs میخوندم که فکر کردم بد نیست اونرو اینجا بگذارم چون عده ای از دوستان دوست دارند مفهوم Class A و Class A/B رو به زبان ساده بدونند و من هم  به ذهنم رسید مقاله نلسون رو اینجا قرار بدم چون هم به زبان ساده توضیح داده و هم به نکته های جالبی اشاره داره.

نلسون (طراح Pass Labs) اشاره داره به اینکه Class A ها غیر از رفتار خطی تر که باعث میشه دیستورشن پایین بیاد یک شاخص مهم دیگه هم دارند اونم اینکه میزان دیستورشن در Class A مقدارش با افزایش توان خروجی تغییر نمیکنه.

نکته مهم دیگه Class A ها اینه که تابع دیستورشن اونها هارمونیک های اولیه رو داره اما Class B ها هارمونیک های بالاتر رو دارند و میدونید هارمونیک های بالاتر برای صدا وضعیت بدتری ایجاد میکنند تا هارمونیک های پایین تر.

مهمتر از همه اینکه نلسون مثل ویتوس و طراح audio Note UK کاملا مخالف فیدبک منفی هست و میگه میشه یک Class B پرتوان ساخت و دیستورشن اونرو با فیدبک منفی آورد پایین اما نتیجه نهایی اصلا مطلوب نیست.

دیروز داشتم به دفتر های فای ام نگاه میکردم که دیدم نزدیک به چهار پنج مطلب نیمه کاره دارم و متاسفانه وقت نشد این مطالب رو تکمیل کنم و نیمه تموم مونده. یکی مبحث Macro vs Micro هست ، یکی DPOLS ، یکی Audio Reviewing و یکی هم تحلیل Audio Note Ankoru و مهمتر از همه عکسهایی است که آقای راد زحمت کشیدند و از نمایشگاه مونیخ برام آوردند و من شرمنده ایشون شدم و تا به این لحظه نشد اونها رو تو سایت بگذارم.

برای Spintricity هم باید یه چیزی بنویسم که هنوز کاری براش انجام ندادم.

سیستم شهرام عزیز رو هم گاهی آخر هفته ها میشنوم و به شهرام میگم من هر بار که این صدا رو میشنوم تعجب میکنم و مگه میشه آدم از یک چیزی چند بار تعجب کنه، اصولا یک چیز جدید فقط یک بار باعث تعجب آدم میشه و نه هر بار که تجربه اش میکنی!

Comments are closed.