Vitus Audio, Tidal, dCS in AXPONA 2010 Show

Vitus Audio, Tidal, dCS in AXPONA 2010 Show

دوشنبه 8 مارس 2010
/ / /

TidalArgento2-450

شرکت The Voice That Is به مدیریت Doug White که امسال ویتوس رو با تیدال دمو کرده بنظر صدای خوبی تونسته از این سیستم تو نمایشگاه دربیاره، فعلا فقط استریوفایل چیزهایی نوشته بخونید:

http://blog.stereophile.com/axpona2010/the_voice_that_is_speaks_beauty

As much as I enjoyed many of the systems I auditioned on the first day of the show, the one that seduced me the most was assembled by Doug White’s The Voice That Is of Newtown Square, PA. Powered by Vitus (pronounced VEE-toos) Audio SM-010 25W class-A monoblocks ($49,500/pair), and connected by Argento Audio FLOW power cords ($3100/2m), interconnects ($4100/m with RCAs), Master Reference interconnects ($8900/1m RCA), and Master Reference speaker cable ($24,500/2m), the dCS Puccini SACD/CD player ($17,999) with U-Clock ($4999) and Tidal Audio Piano Cera speakers ($28,400/pair in midnight black lacquer, or $36,3000 in Ebony Macassar) were producing the warmest and most beautiful midrange I had heard so far. In fact, as it turned out, it was the warmest and most seductive midrange I heard on the first two days of the show.

If you want to hear a piano warm your heart, take a listen to this system. Not only is the midrange gorgeous, but the images are also maximally transparent and surrounded by air.

Exactly what is responsible for what, I have no way of knowing. Argento cabling, for example, features a carbon-reinforced dielectric and injected vibration damping material. Does that lower the noise floor and make the system far more transparent than most others I heard? Do the Vitus monoblocks create such a lush midrange, or is it the Tidal speakers, or both in tandem? All I know is that the combo had all of the high frequency extension and much of the low-frequency reach (down to 35Hz) I crave, as well as a midrange to die for. Was it a tad over-emphasized? Perhaps. But it was so musical, and so enrapturing, that I hated to say goodbye. If I have time on the final day of the show, this is one system I will definitely revisit.

تو همین نمایشگاه High-End Palace هم شرکت داره، (حتما کلیپ تصویری رو اینجا رو ببینید) جالبه بدونید مدیر این شرکت برندهای خیلی گرون قیمتی رو تو Solidstate ها مثل FM Acoustics  یک صدو سی هزار دلاری و Goldmund و MBL و … داشته اما ویتوس رو برای دمو آورده به همراه ست زیر :

Concierto Orchestra – Exclusive Live Music System

Timpani Research Reference D.XII Bass Systems

Vitus Audio SS-101 x 4 – Ultra Reference Stereo Amplifiers

Vitus Audio SCD-010 – Ultra Reference CD Player

Tripoint Audio Spartan – Reference A/C Distributor

Tripoint Audio Troy – Ultra Reference EMI/RFI Conditioner

Sound Anchors- Reference Component Stands

Stealth

i-Fi Company

چه روزی باشه روزی که سوپرمی رو با ویتوس میشنویم چون مارتن سوپرمی چیزی فراتر از تصور خیلی از ماهاست. من فکر میکنم کسانی که ASR دارند در صورت نیومدن Tidal میتونند روی Marten حساب کنند. البته تو ایران این پیشنهاد ممکنه وارد کننده ASR رو ناخشنود کنه هرچند باید پذیرفت ASR حقش با Tidal ادا میشه و اگر Tidal توسط نماینده ASR نیاد ایران طبیعتا مجبوریم مارتن رو به دارندگان ASR پیشنهاد بدیم.

فکر میکنم یکی از محدودیت های این بازار اینه که یک برند دست فقط یک وارد کننده هست، اگر امکان داشت ویتوس ، ASR و مارتن رو همه Distributer ها  وارد کنند فکر میکنم وضعیت خیلی بهتر میشد. عوضش کسی که مشتری آقای رحمانی و یا آوین آوا نیست مجبور نمیشه بره پنجاه میلیون پول برای Soulution ای بده که ارزش چندانی نداره. یکی از دلایل فضای کاملا غیر دموکراتیک بازار ایران اینه که یک برند دست یک واردکننده هست و هر کسی فقط از برندهای خودش تعریف میکنه و کاربر این وسط امکان تست همه رو با هم نداره و بیشتر اوقات مجبوره با یک فروشنده کار کنه.

فروشندگان هم بشکل تندی میزنند تو سر برندهای شرکت رقیب و بشکل خاصی از برندهای خودشون تعریف میکنند. یکی از دوستان میگفت من در کمتر صنفی چنین وضعیتی رو بین رقبا دیدم و متاسفانه خیلی از این حرف هایی که در مورد این سایت هم زده میشه دلیلش همون ترس از از دست دادن منافع فروشندگان هست.

من فکر میکنم اگر فروشندگان تو ایران به این سمت حرکت کنند که همه برندها توسط همه قابل ارائه باشه دیگه کسی از اینکه من بزنم تو سر آکوفیض و Soulution و ویتوس رو بالا ببرم ناراحت نمیشه. نمیدونم چقدر این مساله با توجه به جو بازار الان ممکنه اما شاید یک روزی این ایده محقق بشه.

نکته مثبت این قضیه اینه که اولا این فضای ناراحت و پریشان آروم میشه و نوشته های من نمیره رو اعصاب عده ای (من واقعا دلم نمیخواد کسی از من رنجیده خاطر بشه و همه میدونند من هیچ سودی از اینکه از برندی تعریف کنم نمیبرم)، ثانیا فروشندگانی موفق تر خواهند بود که دمو و سرویس بهتری بدهند و یک نوع رقابت منطقی تری بین وارد کنندگان بوجود میاد. من از اینکه بازار بتونه در مسیری حرکت کنه که منافع کاربر تامین بشه خوشحال میشم. البته به من نگید خیلی خوش بینم چون اگر دوستداران صدا اون انجمن رو ادامه بدهند و تصمیمات درستی توش بگیرند ممکنه این اتفاق بیفته.

از نگاه من فقط با همکاری همه اعضا در چهارچوبی درست میشه فضای بهتری رو برای های  فای متصور بود.

خوش بگذره

2 Comments

  1. Heaven پنجشنبه 11 مارس 2010 21:41

    سلام. من فقط میخوام تشکر کنم به خاطر تجربه حیرت انگیزی که فقط از شما دارم.
    همین الان برای اولین باره که دارم واقعا واقعا مفهوم استریو ایمیجینگ رو حس میکنم. برای اولین باره مستقیما به هر کدوم از دو بلندگو نگاه میکنم و به نظر میاد که صدا از جایی بینشون میاد نه مسقیما از خودشون و اتاق رو طوری پر میکنه که آگاهی از وجود بلندگو الان که داره بالاد آو بیل هوبارد راجر واترز پخش میشه شاید 10 درصد وقتی که بلندگوها و جای نشستنم رو روش کار نکرده بودم. حیرت انگیسزه … ممنون …

    جالب اینکه دارم این صدا رو از سورس کامپیوتر گوش میدم. غلبه کردن بر محدودیت های سخت افزاری و نرم افزاری (به خصوص نرم افزاری که دقیقا یه جوری مثل محیط اتاق از نظر اکوستیک شخصیت صدا رو تحت تاثیر میذاره) پی سی خودش مثنوی هفتاد منی هستش که تازه الان بعد از ماه ها مطالعه فشرده دارم احساس میکنم درصد خیلی کمی توش موفق شدم.

    فقط ریپ کردن آدیو سی دی جوری که کمترین جیتر و دیجیتال آرتیفکت رو داشته باشه دهنم رو سرویس کرد تا یاد گرفتم … یا تاثیر پلیرهای مختلف مثل وین امپ و جت آدیو روی صدا …

    اووووه … عجب تجربه ای بود …
    مثلا اولش احساس میکردم بی اند دبلیو با امپ من خیلی بهتر مچ میشه و ناراحت بودم از انتخاب مونیتور آدیو که احساس میکردم ترکیبش با آمپ کمبریج صدایی بیش از حد برایت و خشک میده و اگر با بی اند دبلیو 685 مچش میکردم صدا وارمتر و اسویت تر و پولایت تر میشد.

    اما حالا میبینم که با ترکیبی از رعایت نکات آکوستیک و پلیسمنت و البته نرم افزار کامپیوتر به 90 درصد صدایی که به نظرم سورسم و آمپ 500 دلاریم قابلیتش رو داشتن رسیدم. اولی که سیستم رو ستاپ کردم شاید این درسد 20 تا 30 درصد بود.

    بازم ممنون .

  2. امیر حسین جمعه 12 مارس 2010 21:47

    خوشحالم به نتایج خوبی رسیدید
    فکر میکنم کمتر کسی اصلا باور کنه آکوستیک و مکان بلندگو چقدر مهم هست و بیشتر علاقه مندان فقط میچسبند به کامپوننت ها
    امیدوارم با وقت روی این قضیه هزینه اضافی برای کامپوننت نکنید

Post a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*