نمایشگاه Dagogo California Audio Show 2010

نمایشگاه Dagogo California Audio Show 2010

پنجشنبه 5 آگوست 2010
/ / /

نمایشگاهی از سیستم های صوتی با اسپانسری Dagogo از 30 جولای تا 1 آگوست برپاست که مثل اینکه مایک هم تو اون شرکت کرده.

dartzeel مثل همیشه با Evolution اومده و Playback Design ، باید بگم Playback Design جزو سورس های خوب هست. ویتوس و ASR رو ندیدم تو عکسها ، لینک هارو میگذارم خودتون ببینید اونجا چه خبر شده.

سایت http://www.dagogo.com/home.asp رو چند روز دیگه چک کنید احتمالا کل عکس ها رو خواهد گذاشت. یک چیز رو فراموش نکنید اونم اینکه بلندگوهایی با پترن غیر واید تر حساسیتشون به آکوستیک کمتر هست و برندی بنام http://www.gradient.fi/ از روی همین مساله بلندگوهایی ساخته که سعی کرده نسبت انرژی مستقیم دریافتی از بلندگو تقسیم بر انرژی دریافتی از اتاق در اثر بازگشت ها بیشتر بشه. ایده Gradient جالبه اما مشکل رو حل نمیکنه و فقط تو اتاق های ما پاسخ نسبتا بهتری داره. ببینید مهندس چی میگه:

A clever engineer with an interest in home audio says that the real obstacle to high-fidelity sound is the adverse and unpredictable way in which speakers interact with most domestic rooms.

اینم بقیه لینک های نمایشگاه کالیفرنیا:

http://www.dagogo.com/View-Article.asp?hArticle=777

http://blog.stereophile.com/cas2010/

http://baasnotes.com/blog/2010/08/01/my-impression-of-the-california-audio-show/

http://cave.hometheaterhifi.com/profiles/blogs/show-report-the-california

http://www.positive-feedback.com/Issue50/ca_show1.htm

http://www.positive-feedback.com/Issue50/ca_show2.htm

http://www.positive-feedback.com/Issue50/ca_show3.htm

امروز سری به 6moon زدم و دیدم ازآمپلی فایر هیبریدی  Tenor 175S نوشته و گفته بود با خارما خوب صدایی داده :

With just a few exceptions (top models from FM Acoustics, Spectral, Soulution and Vitus), only 300B amps like those mentioned above could do this as convincingly as the 175S.

The sound was full and intimate, close, slightly warm and tonally fully saturated. Yet it didn’t dumb everything down to a common pleasant denominator. Often beautiful sounding amps like the ASR Emitter II—probably the most affordable such transistor amp—present such recordings in a fluent passionate way but do the same to all discs.

The Canadian was slightly soft yet absolutely precise. If we dig as deeply as possible, we should realize that this was a slightly different presentation than from other top offerings like Solution, Spectral or even Vitus Audio (although the last one would be very close).

این لینک هم جالبه در مورد آکوستیک :

http://www.6moons.com/audioreviews/theroom/1.html

لینک بعدی در مورد ساخت یک هورن خیلی خیلی بزرگ هست ، درسته ما هم …خل دسته بندی میشیم اما اینا دیگه از نوع خیلی خاصش حساب میشن :

بنظر آدمهای جالبی میان …

خبر آخر اینکه منتظر سوپرمی هستیم و هنوز پیداش نشده، نمیدونم چی بگم اما شاید این جمعه بیاید شاید 😉

10 Comments

  1. آرین چهار شنبه 11 آگوست 2010 19:35

    سلام واقعا مطالب عالی و پر بار هستن…
     
    من فقط در یک مورد از شما خواهش داشتم و اون مورد این هست اگه میشه در مورد

    THD
    در هدفون ها یا همون :
    total harmonic distortion
    توضیحی بدی نمیدونم حتما باید بدونی این مورد در هدفون ها وجود داره ولی من مطالب انگلیسی رو خیلی خوب در این مورد متوجه نشدم مطلب فارسی هم نیست …
    ممنون میشم در این باره توضیح بدی خیلی درگیر این موضوع شدم!!!

  2. امیر حسین حقی چهار شنبه 11 آگوست 2010 23:50

    سلام من تصمیم دارم این بلند گو ها را بسازم. نظر شما چیه؟
    http://www.fostexinternational.com/docs/speaker_comp/pdf/FE206En.pdf
     هر راهنمایی میتونه به من کمک کنه ، متشکرم

  3. امیر حسین پنجشنبه 12 آگوست 2010 08:37

    اولین چیزی که باید تعیین کنی اینه که میخوای چقدر روی این موضوع وقت و انرژی بگذاری، اگر خواستی برای همیشه دنبالش رو بگیری طبیعتا باید به سمت چند درایوری بری (که دردسراش خیلی زیاده و در صورت استفاده از آمپ لامپی ساخت هورن هم به مشکلاتت اضافه میشه) اما بنظر من برای شروع چیزی که انتخاب کردی خوبه از این جهت که فقط با یک درایور سروکار داری. پیشنهاد میکنم دنبال توییتر و باس اضافه کردن براش نباشی و با همین تک درایور کار کنی. اضافه کردن ساب و توییتر جدا تقریبا تو بیشتر حالات نتیجه احمقانه ای میده.

    چیزی که تو ساخت این بلندگویی که انتخاب کردی یک محدودیت حساب میشه Openness صدا و پاسخ ناحیه پایین اون هست. برای شروع همین openness خوبه چون نمیشه انتظار 3way رو داشت اما پاسخ ناحیه پایین بخاطر ساختار back horn بودنش ممکنه بشکل قابل درکی محدودیت ایجاد کنه که البته پاسخ اتاق شما هم به این ساختار جعبه مهم هست.
    رومی معتقده فقط باید دنبال Sealed box باشی و درایور هایی که از جنس کاغذ هستند پاسخ بهتری دارند که من نمیدونم آیا درایور فول رنج ای پیدا میشه که هم کاغذی باشه و هم بشه با sealed box ازش پاسخ خوبی گرفت یا نه.
    حساسیت بلندگو با آمپ لامپی باید بالای 94 باشه و امپدانس بالای 8 اهم که بنظر میرسه این بلندگو مشکلی نداشته باشه اما ساختار باس سیستم امپدانس رو تو ناحیه پایین کمی پیچیده میکنه (بخاطر تاخیر فاز) که شاید (مطمئن نیستم) برای لامپ کمی دردسر ایجاد کنه.

    من وقتی روی این ماجرا نگذاشتم که بخوام دقیقا یک مسیر مشخص رو بهت پیشنهاد بدم اما کلا برای شروع با ایده درایور فول رنج و یا یک 2way ساده (به معنای پاسخ فرکانسی محدودتر) موافقم و فکر میکنم بهترین Compromise برای شروع ساخت بلندگو محدود کردن پاسخ فرکانسی هست. نباید بدون تسلط و تجربه دنبال طراحی سیستمی باشیم که بخواهیم ازش پاسخ فرکانسی خیلی گسترش یافته ای بگیریم خصوصا تو ناحیه پایین.
    بد نیست نگاهی به Audio Note و Decware بندازید ببنید اونها چکار کردند :
    http://www.audionote.co.uk/
    http://www.decware.com/newsite/speakers.html

  4. امیر حسین حقی پنجشنبه 12 آگوست 2010 16:33

    در گزارش های کسایی که این بلندگو رو ساخته بودن می خوندم که فرکانسهای کمتر از 50 هرتز خیلی ضعیف هستند و و برخلاف پیشنهاد فوستکس اصلا احتیاجی به تویتر نیست و صدا کلا تیز است.
     اتاق باید چه طوری باشه تا پاسخ بهتری ناحیه پایین بهتر باشه؟
    این بلندگو رو می سازم صرفا به خاطر اینکه صدای فول رنج و صدای هورن رو تجربه کنم.  

  5. امیر حسین جمعه 13 آگوست 2010 15:51

    توییتر همونجور که گفتم لازم نیست البته نه بخاطر اینکه عده ای گفتند صداش تیز هست چون احتمالا طرف نتونسته درست از این درایور صدا بگیره.
    در مورد بیس طبیعتا نمیشه از یک درایور بدون کمک پاسخ جعبه ناحیه پایین رو هم کاملا پوشش داد و نه فقط فوستکس که بقیه هم برای ناحیه پایین از همین ساختار جعبه استفاده میکنند.
    من میدونم استفاده نکردن از این نوع ساختار جعبه یه جور ایده ال گرایی هست که مورد نظر رومی هست و ما به هر حال باید یک چیزهایی رو فدا کنیم اما شاید بد نباشه بیشتر وقت صرف کنید قبل از اینکه درایور رو سفارش بگذارید.
    من پیشنهادم اینه خیلی به اطلاعات کاربران سایت های diy تکیه نکنید، همونجور که رومی میگه بیشتر اینها خیلی توان آنالیز درست نتیجه رو ندارند و بهتره از خود رومی سوالاتت رو بپرسی، البته نه از طریق انجمنش چون رومی ممکنه تو انجمن چیزی بنویسه که ناراحت بشی و بهتره بهش ایمیل بزنی.
    رومی خودش با سینگل درایور مخالف هست ، من فکر میکنم دلیلش اینه که موسیقی کلاسیک Openness بالایی میخواد (رومی 90 درصد مواقع کلاسیک گوش میده) و مثلا مهندس پوینده خودمون هم که کلاسیک گوش میکنند از منگر خوششون نمیاد ولی ویلسون های بزرگ رو دوست دارند، البته من فقط دارم حدس میزنم که میتونه دلیل علاقه مهندس پوینده و رومی به multi way ها نوع موسیقی که گوش میدهند باشه اما 100 درصد مطمئن نیستم.

    اما من تک درایوری رو دوست دارم و با موسیقی سنتی خودمون که زیاد بهش گوش میدم مشکلی ندارم.
    من فوستکس رو نشنیدم و نمیدونم با sealed box چه پاسخی خواهد داشت اما اگر هم پاسخش خیلی محدود بشه میشه مثل مارتن دیزاین سوپریم از یک یونیت جدا برای بیس استفاده کرد، البته منظورم یک تک ساب ووفر نیست و منظورم همون 2way هست که هر بلندگو دو تا باکس جدا برای ناحیه پایین و بالا داره و باید روی تنظیم مکانشون جداگانه کار کنی.
    مشکل تو 2way چند چیزه ، یکی اینکه هم خوانی صدای ناحیه پایین باید با ناحیه بالا یکی باشه و این خیلی کار رو مشکل میکنه هم تو انتخاب درایور و هم تو ساخت جعبه برای ناحیه پایین اما اگر بشه این مشکل رو حل کرد عوضش یک 2way خوب داری که هر دو درایور تو Sealed box قرار گرفته اند و sealed بودن ناحیه پایین خیلی کمکت میکنه که تو پیدا کردن مکان مناسب برای بلندگو به نتایج بهتری برسی. برای کراس آور که بهتره حتما 6 دی بی و ساده باشه میتونی مثل رومی تو Pre کراس آور رو بگذاری و با دو تا کانال آمپ برای هر کانال استریو دو تا درایور ها رو راه بندازی که میشه کاملا از لامپ استفاده کرد.

    البته فراموش نکن من نمیتونم با اطمینان بهت بگم فوستکس رو تو sealed box استفاده کنی چون ممکنه خود درایور طوری طراحی شده باشه که جواب خوبی با sealed box نده و بهتره قبلش با خود فوستکس مشورت کنی.

    شاید بهتر باشه کمی بیشتر از اطلاعات طراح decware و یا رومی استفاده کنی قبل از اینکه درایور و ساختار بلندگو رو انتخاب کنی.

    در مورد اتاق باید بگم بلندگوهای پورت دار که از پاسخ جعبه استفاده میکنند کمی سخت میشه ازشون تو اتاق های معمولی صدا گرفت ، مثلا همین ویلسون 8 پورت داره و در مقایسه با گریفون که sealed بود خیلی سخت تر Place میشد و رومی معتقده حتی گاهی نمیشه هیچ نتیجه خوبی ازشون گرفت.
    ممکن هم هست تو اتاق شما یک بلندگوی پورت دار نتیجه بخش باشه اما به هر حال این موضوع صادقه که sealed box احتمال عدم سازگاری پاسخ بلندگو با پاسخ اتاق رو کاهش میده.

    موفق باشی

  6. امیر حسین حقی جمعه 13 آگوست 2010 17:09

    به طر ح های که در سایتهای مختلف دیدم دقت کردم. در سایت رومی هم مطالبی خوندم .حتما باهاش مشورت می کنم. یک کتاب قدیمی هم دارم که مفید بود.
    این ساختار جعبه پیشنهاد خود فوستکس برای این درایور بوده. و گفته که این درایور کلا برای هورن طراحی شده و شرکت مادی ساند همین جعبه رو در نمایشگاه 2009 و یک جعبه دیگه رو در نمایشگاه 2010 که خود شما لینکشو داده بودی ساخته و دمو کرده.
    http://www.positive-feedback.com/Issue49/akfest.htm 
    از این طرح دو درایور در کابینت جدا خیلی خوشم میاد. شاید بشه با یک جفت ووفر معمولی این کارو انجام داد و با کراس اور اکتیو لامپی !!
    خیلی متشکرم از راهنمایی های شما.

  7. امیر حسین شنبه 14 آگوست 2010 11:02

    به ایمیل zehnema@gmail.com هم یه ایمیلی بزن. فکر کنم اسمش آرش باشه.
    این ادم به من ایمیل زده بود و گفته بود دوستش بشکل حرفه ای تو کار ساخت بلندگو هست و تاکید کرده بود که کار دوستش خیلی خوب هست.
    شاید این دوست بتونه یه کمک هایی بکنه، حداقلش اینه با کسی آشنا میشی که قبل از شما بلندگو ساخته. شاید بتونی از نزدیک ببینیش و صدای بلندگوهایی که ساخته رو بشنوی.
    نتیجه گفتگو رو بهم بگو چون اگر طرف واقعا کارش درست باشه من تو سایت ام معرفیش میکنم.

    این عکس رو ایشون فرستاده :
    http://www.hifi.ir/wp-content/uploads/2010/08/Speaker.jpg

  8. امیر حسین شنبه 14 آگوست 2010 16:43

    اسم دوست ایشون که بلندگو میسازند آقای سیروس زنگاری هست و شمارشون هم اینه :

    0935-6026899

Post a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*