Vitus SS-010 & Wilson Alexandria

Vitus SS-010 & Wilson Alexandria

شنبه 20 نوامبر 2010
/ / /

دیشب حول و حوش ساعت 10 بود که برای کاری رفته بودم بیرون و در برگشت نزدیکای پارک وی بودم که دیدم موبایلم زنگ خورد و دیدم شماره yaramana افتاده. فکر کنم 9 ماهی میشد نرفته بودم یارامانا و دیدم بد نیست آقای رحمانی رو بعد از مدتها ببینم.

خبر اینکه دو تا ویتوس یکی 25 واتی (مدل SS-010)  و یکی 50 واتی اومده بود اونجا و یکیشون دمو شده بود، دوتا هم بلندگوی جدید سونوس فابر و یک آمپ Class A آقای نلسون Pass هم اونجا حضور داشتند و یه بلندگوی ویلوسون ساشا هم اونجا صدا پخش میکرد. مثل اینکه یک ست رفرنس پری آئودیوریسرچ هم اومده بود و رفته بود.

بعد از کمی سلام و خوب هستید و چه خبر و اینجور حرف ها نشستیم صدای ساشا و مکس رو گوش دادیم و آخرش هم ویتوس رو بردیم تو مدار با ویلسون الگزاندریا.

بنظر من اگر فرصت داشتید این صدا رو بشنوید چون درایو کردن این بلندگوی خیلی بزرگ با 25 وات ویتوس ای که Break-in نشده خیلی اتفاق جالبیه. نمیگم صدا ایده ال بود اما اگر کسی تجربه شنیدن یک آمپ Break-in نشده زیر 100 وات رو با بلندگوی بد درایوی مثل الگزاندریا داشته باشه حتما از صدایی که ویتوس 25 واتی پخش میکنه تعجب خواهد کرد.

ویتوس مثل همیشه آروم بود و برخلاف خیلی از آمپلی فایرهای موجود بازار حالتی Impressive و فوروارد نداشت ، ویتوس Micro Dynamic خوبی داره و decay سازها نه تنها خوب شنیده میشه بلکه اون حالت پیوسته و غیر مکانیکال تو میکرو داینامیک حس میشه.

ظرافت صدای ویتوس رو من در هیچ آمپ ترانزیستوری ندیدم و برخلاف صداهای Impressive که شنونده های مبتدی رو جذب میکنند ویتوس صدایی به شما میده که میتونید در دراز مدت بهش گوش بدید.

یک چیز رو فراموش نکنید اونم اینکه فقط میکرو داینامیک همه چیز صدا نیست و از نظر هارمونیکی هم یک آمپ باید Color و Purity بالایی داشته باشه و بتونه موسیقی رو تو این شاخص خوب پخش کنه. ویتوس بعد از break-in تو این شاخص میاد بالا اما من میدونم تو این شاخص باید ما برق خوبی داشته باشیم و زمانی میتونیم از ویتوس حداکثر پاسخ رو بگیریم که یک AC Regenerator خوب داشته باشیم (رومی Pure Power رو پیشنهاد میکنه).

(در مورد مفاهیم Tone Color و میکرو داینامیک و این جور چیزا حتما سرفرصت توضیحاتشون رو تو هم ادامه بحث Subjective Audio میدم)

من خودم دوست دارم ویتوس این AC Regenerator رو بسازه و به مشتری هاش بده و منم خیلی بهش اصرار کردم این کار رو بکنه .

مشکل فیلترهای برق اینه که Tone Color و Purity اونرو میبرند بالا اما میشاشند به میکرو داینامیک صدا و صدا اون حالت زنده، Vibrant و باحال رو از دست میده پس خیلی مهمه اون AC Regenerator بدون خراب کردن داینامیک بتونه خلوص Tone رو افزایش بده.

یک چیز جالب اینکه ویلسون مکس کنار ویلسون الگزاندریا خیلی شبیه به خروس بود ، نمیدونم چرا ویلسون الگزاندریا اینهمه از مکس قشنگ تر طراحی شده و اصلا از نظر شکل ظاهری مکس ربطی به الگزاندریا نداره هرچند من تا به این لحظه بلندگویی به زیبایی الگزاندریا ندیدم و صداش هم تو ناحیه وسط و بالا بشکل کاملا مشخصی از مکس بهتره.

خبر دیگری هم نبود ، منم الان از تایپ کردن خسته شدم و شما رو به خدای های فای میسپارم.

2 Comments