Audio Note UK in Iran

Audio Note UK in Iran

پنج‌شنبه 3 مارس 2011
/ / /

من خیلی امیدوارم برند Audio Note بتونه تو ایران جایگاه واقعی خودش رو پیدا کنه.

این برند برای موفقیت در بازار ایران و جلب رضایت علاقه مندانی که حتی خیلی متمایل به لامپ نیستند فقط نیاز به دموی درست داره.

من معتقدم چه اونایی که صدای لامپ رو دوست دارند و چه اونایی که ترانزیستور رو ترجیح میدهند حتی با وجود ASR و Vitus اگر Audio Note رو تو شرایط درست بشنوند کاملا نظرشون در مورد آئودیونت تغییر کنه.

اولین مساله اینه که طراحی Audio Note کاملا مبتنی بر طراحی مینیمال و پاسخ میکرو هست و نمیتونیم برند دیگری رو در ایران پیدا کنیم که تا این حد مبتنی بر پاسخ میکرو باشه ، بنابراین آئودیونت رو نمیشه با چیز دیگری تو ایران Match کرد ، مثلا نمیتونیم بریم آمپ آئودیونت رو به Pre برندی مثل Krell یا Audio Research بزنیم . بنابراین نماینده آئودیونت باید بدونه این برند رو باید ست کاملش رو بیاره و آئودیو نت فقط با کامپوننت های خودش دمو بشه. مطمئن باشید اگر تو سیستم مبتنی بر برندهای دیگه اگر یک کامپوننت از آئودیونت در این Setup قرار بگیره صدای خروجی خوب نخواهد بود و آئودیو نت رو فقط باید با سیستم خودش Match کرد.

صدا گرفتن از آنالوگ با توجه به کلی تیون و ریزه کاری هایی که داره هم باید مورد توجه باشه و برای صدای آنالوگ هم وضعیت خیلی حالت Plug & Play نداره.

سورس دیجیتال تو قسمت Transport باید یا خود آئودیونت باشه یا ترنسپورتی که مثل CEC یا 47Labs آپ سمپلینگ نداشته باشه.

DAC سیستم حتما و حتما باید خود آئودیونت باشه و نه هیچ برند دیگری.

Pre و Power هم حتما حتما باید خود آئودیونت باشه.

کابل ها هم باید از خود آئودیونت باشند.

در مورد بلندگو هم بلندگوی خود آئودیونت پیشنهاد میشه و هم برندهای دیگری که حساسیت بالای 94 دی بی و امپدانس بالای 8 اهم دارند. آرتور سالواتوره یک لیستی تهیه کرده که جالبه :

http://www.high-endaudio.com/RECENT.html#Nov

AcuHorn rosso superiore 175
Affirm (formerly Maxxhorn) Lumination & Immersion
Apogee Acoustics Definitive Ribbon Speaker (very expensive)
Aspara Acoustics HL1 Horn Speaker
Audio Note ANE SEC Signature
Avantgarde Duo and Trio
BD-Design Oris and Orphean Models
Bottlehead Straight 8s (Discontinued)
Brentworth Sound Lab
Coincident (Total) Victory II (and most of their other models)
Decware (Various Models)
(DIY Hi-Fi Supply) Crescendo Ribbon Horn Speaker System
Fab Audio Model 1 (Toronto, Canada)
FAL Supreme-C90 EXW or EXII
Goodmans of England 5 or 612s
Horning Hybrids (Various models)
Klipschorn and La Scala
Living Voice OBX-R2 (UK)
Prometheus II
RL Acoustique Lamhorn 1.8 (Montreal, Canada)
Sonist Concerto 2
Sunlight Engineering 308
Supravox Open Baffle
Teresonic (Various Models)
Tonian Acoustics (Various Models)
WLM (Various Models)
Zingali Horns
Zu Defintion

اگر به این لیست خوب نگاه کنید میبینید آرتور فقط بر مبنای مچینگ امپدانسی و حساسیت بلندگو این لیست رو گذاشته ، من قبلا هم گفتم غیر از اینکه امپدانس و حساسیت بلندگو باید ok باشه جنس صداش هم باید مبتنی بر پاسخ میکرو باشه مثل بلندگوی ESP .

از بین برندهای بلندگوسازی که آرتور لیست کرده باید دید کدوم بلندگو تو میکرو پاسخ مناسب تری داره تا با آئودیونت پاسخ خوبی بده.

اگر ما درست صدا رو بفهمیم میتونیم بلندگوی مناسب آئودیونت رو انتخاب کنیم البته اگر فعلا کمی مشکله میشه از بلندگوی خود آئودیونت هم استفاده کرد و مطمئنا پاسخ بسیار خوب خواهد بود .

من معتقدم تو ایران همه تلاشها برای قانع کردن مخاطب برای رفتن به سمت لامپ بی نتیجه است اگر اول خودمون درست نفهمیم چگونه باید از پتانسیل لامپ استفاده کرد .

من کسی رو میشناسم که بعد از مدتها مطالعه (در مورد لامپ ها) و تست و حتی ساخت یک آمپلی فایر لامپی اومده به سمت خرید ASR و از نگاه من دلیل این موضوع این نیست که ASR یا ویتوس از آئودیونت بهترند ، من معتقدم آئودیونت از ویتوس و ASR تو میکرو پاسخ بهتری داره اما اگر تو شرایط درستی دمو بشه.

آئودیو نت اگر با شرایطی که نوشتم دمو بشه و اگر دمو کننده شرایط برق رو با کابل های برق مناسب و با AC Regenerator مناسب بهتر کنه مطمئنا مطمئنا همه کسانی که همین حالا ویتوس و ASR دارند نظرشون کاملا در مورد آئودیونت عوض خواهد شد.

امیدوارم نماینده این برند بتونه حق Audio Note رو ادا کنه و مخاطبان ای که پاسخ میکرو و صدای حسی رو دوست دارند بتونند به سیستم مورد علاقه شون دسترسی پیدا کنند.

فراموش نکنیم آئودیونت از نگاه من تنها صدایی بود که از بین آمپلی فایرهای لامپی پاسخ میکرو خوبی داشت و اصلا ملاک صدای خوب لامپی بودن نیست همونطور که هزاران هزار آمپلی فایر لامپی بد صدا تو بازار هست.

آخر هفته خوش بگذره

2 Comments