Magneplanar 7.2

Magneplanar 7.2

شنبه 17 سپتامبر 2011
/ / /

دیروز خیلی اتفاقی با مهندس عزیز قراری گذاشتیم که برویم پیش آقای رحمانی ، من مدتهاست هیچ کامپوننتی رو نخریدم و هیچ تصمیم یا ذهنیتی هم برای خرید تا دیروز نداشتم.

مهندس عزیز مدتها بود که در فکر مگناپلنر Magneplanar بودند چون سالها پیش از همین بلندگو صدای خوبی تو خونشون شنیده بودند (فکر کنم امریکا هم بودند همین بلندگو رو داشتند) و دیروز هم برای شنیدن مارتن و خرید بلندگوی پلنر 3.6 با آقای رحمانی قرار داشتند. من اولش فکر کردم فقط قراره مارتن شنیده بشه و الکس اما بعد دیدم آقای رحمانی دو جفت پلنر 3.6 رو آوردند و مهندس تو انتخاب رنگش شروع کردند به تصمیم گیری.

من هم جوگیر شدم و ظرف کمتر از چند ثانیه بدون هیچ ذهنیت و تصمیمی از قبل به آقای رحمانی گفتم منم مشتری 3.6 رنگ روشن تر هستم و بعد از تماشای بازی هر دوشون رو میبریم یکی خونه مهندس یکی هم خونه ما.

من از آقای رحمانی بخاطر همه چیز تشکر میکنم، تا دیر وقت با اینکه خیلی خسته بودند خودشون با من اومدند تا تو نصب و Setup بلندگو مشکلی پیش نیاد و همه جوره سنگ تموم گذاشتند.

اولش که رفتیم خونه مهندس عزیز و اونگاکو رو با پلنر تست کردیم، میدونید پلنر 85 دی بی حساسیت داره و 4 اهم امپدانس که حتی ترانزیستوری های 200 واتی هم تو درایوش خیلی اوقات به مشکل میخورند و مهندس تصمیم گرفتند برای پلنر 3.6 به فکر خرید یک ترانزیستوری پرتوان بیفتند.

خوشبختانه krell 300il ای که دارم ظاهرا از پس این بلندگو برمیاد و نیازی به تغییر آمپلی فایر یا سورس ندارم. البته همیشه میشه به بهتر شدن فکر کرد مثلا گزینه هایی مثل ویتوس جدید 200 واتی RI-100 یا ASR Emitter I که 140 وات قدرت داره هم هستند.

فعلا باید ببینم بعد از break-in با krell چه جوابی میگیرم ، امیدوارم اونقدر پاسخش خوب باشه که مجبور نباشم همین حالا به آمپلی فایر دیگری فکر کنم.

این بلندگو از نگاه من هم ظاهر خیلی خوبی داره و هم قیمتش به نسبت صداش خیلی خوبه. مطمئنا تو این رنج قیمت چیز بهتری نمیتونستم پیدا کنم و کلا بلندگوهای پلنر به نسبت قیمتی که دارند صدای خوبی میدهند.

اینجا رو ببینید :

https://www.hifi.ir/?p=1269

 

 

3 Comments