آگاهی دادن یا تبلیغ

آگاهی دادن یا تبلیغ

سه‌شنبه 27 دسامبر 2011
/ / /

بنظر من فروش یا تبلیغ برای فروش نباید تو لباس اطلاع رسانی به مخاطب خودشو نشون بده چون از دید من رسانه وظیفه اش نقد و روشنگری هست برای مخاطبی که بهش اعتماد کرده.

اکثر مجلات خارجی متاسفانه در وضعیت کمک به بازار قرار دارند تا کمک به مخاطب و بنظر من هیچ چیزی به اندازه ارجح دانستن پول نمیتونه به هدف اطلاع رسانی درست لطمه بزنه. نمیگم مجلات کار مفیدی نمیکنند ، به هر حال همه ما میدونیم هر رسانه ای میتونه مطالب مفید هم داشته باشه مثلا تو همین استریوفایل مطالبی مثل مصاحبه با اشخاص درست حسابی پیدا میشه که واقعا ارزش خوندن داره اما حرف من اینه اطلاع رسانی مبتنی بر درآمد حتی به حرفه ای ترین شکلش نمیتونه رسالت اونرو بخوبی انجام بده.

به هر حال دنیای امروز هدفش پولسازی هست که اطلاع رسانی هم میتونه ابزاری باشه برای این هدف اما فراموش نکنیم جایی که یکی باید فدا بشه همیشه این “حقیقت” هست که قربانی “منفعت” میشه.

آقای عارف مرادپور که قبلا معرفیشون کردم و یک آمپلی فایر دست ساز رو تو شرکت آوین آوا تست کردند تو سایتشون اشاره ای داشتند به آموزش قدم به قدم ساخت آمپلی فایر برای علاقه مندان به ساخت.

بنظر من خیلی خوبه یکی تک تک مراحل ساخت یک دستگاه رو مرحله به مرحله با گذاشتن عکس و توضیح در مورد تئوری کار و نحوه ساخت هردو ببره جلو تا مخاطب با همه مراحل کار آشنا بشه. اگر این اطلاع رسانی به شکل اصولی انجام بشه بنظر من نتیجه خوبی خواهد داد.

http://setson.persianblog.ir/post/189/

من وبلاگ ایشون رو از ابتدا تا تاریخ خوندم و احساسم اینه ایشون تا این لحظه نخواستند از چیزی که نمیدونند بنویسند و نخواستند مخاطب رو با تبلیغات و ادعاهای بی پایه گمراه کنند تا از این راه منافعی بدست بیاورند.

من طبق معمول اگر کسی حرفی برای گفتن در فضای وب داشته باشه که بتونم بهش اعتماد کنم و از دید خودم احساس کنم اون شخص دنبال گمراه کردن مخاطب نیست ازش حمایت میکنم، البته امیدوارم آقای مرادپور همیشه چنین مسیری رو در پیش بگیرند.

http://setson.persianblog.ir/

آقای مرادپور بعد از ساخت یک سینگل 211 با اینتر استیج یک آمپلی فایر پوش پول هم ساختند که من عکسشو بالا گذاشتم و در اولین فرصت که صدای دستگاهشون رو شنیدم گزارشی از صدا خواهم نوشت.

امیدوارم موفق باشند

5 Comments