اقتصاد و های فای

اقتصاد و های فای

چهارشنبه 27 نوامبر 2013
/ / /

به نظر من اقتصاد معنیش اینه شما با خرید یک محصول یا خدمات بتونید هزینه هاتون رو کاهش بدید.

مفهوم اقتصاد تو ذهن من به صرفه بودن هست و این مفهوم با میزان پول در صندوق یک شخص رابطه ای نداره یعنی اگر شما میلیاردها تومن هم پول داشته باشید و یا اگر بی پول باشید بحث اقتصادی بودن خرید یک کالا از نظر من قبل از اینکه به توان مالی شما برگرده به مفهوم اقتصادی بودن اون برمیگرده.

بیشتر تصمیمات خرید از دید من بر مبنای اقتصادی بودن یک خرید شکل میگیره نه بر مبنای میزان پولی که شخص داره.

خرید ها بر مبنای نیاز واقعی یا نیاز حسی شکل میگیره. نیاز واقعی یه چیزی مثل غذا هست و پوشاک اما نیاز حسی شامل چیزهایی میشه که ما دوست داریم اون چیزها رو داشته باشیم.

بنظر من های اند جزو دسته دوم حساب میشه و کسانی که به این مقوله علاقه مند میشن برای ارضای علایقشون برای این هابی پول خرج میکنند.

حقیقت اینه حتی به عنوان هابی هم خرید های فای یا چیزهایی از این دست باید اقتصادی باشه تا عمومیت و رواج پیدا کنه.

یعنی شما با پولی که پرداخت میکنید صدایی بشنوید که به دوستتون بگید ببین تو رفتی ماشین خریدی من رفتم سیستم صوتی خریدم و در مجموع من لذت بیشتری از های فای میبرم تا تو از ماشینت.

اگر مفهوم اقتصاد در قیمت گذاری یک کالا لحاظ نشه به اعتقاد من اون بازار شکست خورده تلقی میشه حتی اگر مدتی طول بکشه تا تحلیل بره و در بهترین حالتش تو همون دایره محدود میمونه.

حداقل درک من از موضوع اینه ، درسته عده ای همیشه برای این هابی میلیون ها تومن خرج میکنند اما این دایره محدود هست و نمیتونه عمومیت پیدا کنه.

برای من که اینطور بوده یعنی دیدم یک صدای خوب نیاز به فضای خوب داره که نداشتم و نیاز به یک سیستمی که قیمتش فراتر از توان من بود و کسی مثل من بیخیالش شد.

من پیشنهادم اینه اولا فروشندگان دنبال آوردن برندهای خوب با قیمت معقول باشند ثانیا یک محیط دموی خوب فراهم کنند ثالثا اگر میتونند تو این شرایط اقتصادی امکان خرید قسطی رو فراهم کنند.

بنظر من هر صنعتی باید تو تیراژ سودش تامین بشه ، صنعتی که نتونه با تیراژ بالا قیمت تموم شده رو کم کنه نمیتونه قیمت رو طوری قرار بده که مشتری های بیشتری بیان به سمتش.

رشد یک صنعت از دید من رسوندن قیمت به اون سطحی هست که مفهوم اقتصادی بودن رو شامل بشه و این ممکن نیست مگر با افزایش تیراژ.

افزایش تیراژ هم وابسته به پتانسیل اولیه و در صورت اوکی بودن اون پتانسیل منوط به تبلیغات درست هست.

قبلا هم گفتم پیشنهاد من ساخت یک مستند هست و تبلیغات محیطی بعلاوه گره زدن این بازار به یک بازار دیگه.

http://audiofederation.com/blog/archives/1192

One Comment