Winamp Is No More

Winamp Is No More

دوشنبه 25 نوامبر 2013
/ / /

 

وین آمپ Winamp دار فانی را وداع گفت.

خاطرات من با این نرم افزار زیاد بوده مثل همه دوستانی که تو دوره دانشجویی همش پای اسپیکر کامپیوتر موسیقی گوش میدادند.

بحثی مطرح شد در مورد وضعیت های فای و بازار نسبتا راکد این صنف و اینکه چه باید کرد.

بنظرم ساختن یک مستند برای های فای کار جالبی میتونه باشه ، اگر یک مستند خوب بسازیم ممکنه ب ی – بی – سی یا من و – تو حاضر بشن پخشش کنن.

شاید من بتونم به کمک یک دوست کارگردان چنین چیزی رو بسازم که البته نیاز به همکاری دوستان دیگه هم هست.

من معتقدم بازار های فای نیاز به تنفس داره و این ممکن نیست مگر با آمدن مشتریان جدید به این حوزه.

زمانی که ما بتونیم معرفی کنیم که آهای مردم ایران چیزی هم به اسم های فای هست فکر میکنم اولین قدم رو برداشتیم.

هر چقدر هم های فای حالت فراگیر نداشته باشه و مختص قشر خاص تری باشه اما حداقل در قیمت های معقول میتونه ارزش اقتصادی ایجاد کنه و عده بیشتری رو به این سمت بکشونه.

معتقدم قدم بعدی اینه ما بتونیم دموی خوب داشته باشیم تو قیمت های پایین و متوسط که این کار بدون داشتن آکوستیک و فضای مناسب امکان پذیر نیست.

یعنی اول از همه مخاطب رو به این فضا نزدیک کنیم و بعد با دموی خوب و اطلاعات دادن درست به کسانی که تمایل اولیه رو پیدا کردند بتونیم ثابت کنیم با هزینه X برای سیستم صوتی این صدا ارزش پول خرج کردن رو داره.

اگر نتونیم این پرفورمنس به پرایس رو به مشتری بدیم یعنی نتونیم صدای خوب دربیایم مطمئنا وقتی طرف از شو روم ما میره بیرون پیش خودش میگه کدوم … خلی پیدا میشه چنین هزینه ای برای این صدا بده حتی اگر اون شخص پول خیلی زیادی داشته باشه.

یکی از راه های تبلیغ غیر از ساختن مستند گره زدن این مقوله به یک بازار دیگه هست. مثلا بریم با فروشندگان خودرو صحبت کنیم بهشون کارت دعوت به شوروم و تخفیف بدیم. مثلا هر کسی رفت نیکران خودرو یک BMW 650 خرید اون آقای دکتر به خریدار یک کارت هدیه بده که این کارت هم امکان بازدید از شو روم رو فراهم کنه و هم یک تخفیف رو در صورت خرید سیستم صوتی به همراه داشته باشه (این ایده من نبود تو صحبت های دوستان چنین چیزی مطرح شد).

البته بنظر من فقط ماشین نیست شاید فروشگاه هایی که تو تهران محصولات اپل رو میفروشند هم گزینه بدی نباشند.

همین سایت نت برگ هم چیز بدی نیست حداقل به 600 هزار نفر ایمیل میزنه که فلان سیستم صوتی با این قیمت و با بازدید رایگان از شو روم.

یا دادن کارت تخفیف روی بلیط های کنسرت هایی که در تهران برگزار میشه.

شاید آموزشگاه های موسیقی هم بد نباشه …

مکان های پرتردد مثل هایپر مارکت هم برای تبلیغات محیطی بد نیست اما کلا نباید جاهایی حضور داشت که احتمال توجه به تبلیغ کم باشه.

البته اینا همین جوری به ذهنم رسید حتما ایده های بهتری هم هست اما در هر صورت اگر خیلی هوشمندانه تبلیغ هم بکنید تا شو روم و مکان دموی باکلاس و آکوستیک نداشته باشید هیچ نتیجه ای نداره.

نکته دیگه اینه بقول دوستی اگر یک مشتری جدید وارد شد باید با یک فروشنده و یک فضای دموی باکلاس روبرو بشه اگر یک مشتری یک سیستم 300 میلیونی رو تو فضای مناسبی نبینه و رفتار خوب و مناسبی از فروشنده اون محصول سرنزنه قاعدتا اون توجهی که باید به های اند بشه نشده.

این آهنگ “بین اینهمه غم تکراری شک ندارم که تو چشم دیدنمو نداری هم جالبه” دارم به موسیقی پاپ روز علاقه مند میشم.

اینجا رو ببینید ، همبرگر مهندس ما به استریوفایل هم رسیده :

http://www.stereophile.com/content/burger-records-wonderful-way-live

خوش باشید

2 Comments