روز بلاگستان فارسی 16 شهریور ماه

روز بلاگستان فارسی 16 شهریور ماه

دوشنبه 8 سپتامبر 2014
/ / /

عاشق همتونم ، ساعت 6 صبح جمعه به سمت مشهد راه افتادیم و ساعت 7 غروب رسیدیم امام رضا رفتیم حرم . فردا صبحش دوباره یه سر حرم زدیم مراسم تعویض پرچم بود و ساعت 10 دوباره برگشتیم به سمت تهران.

صبح روز شنبه پرچم رو عوض کردند و ما هم رفتیم برای سلامتی و خوشی خودمون و همه دوستان دعا کردیم. جای همه خالی واقعا با صفا بود.

دیروز 16 شهریور هم روز بلاگستان فارسی بود

دوستی کامنت گذاشتند و ما رو دعوت کردند یه چیز بنویسیم .

http://www.persianblogsday.com/

http://blognevesht.com/

توضیح در مورد وبلاگ نویسی من به درخواست دوستمون:

وبلاگ نویسی رو بخاطر نبود مرجعی خوب از اطلاعات شروع کردم و کلا نمیدونم علاقه بود عشق بود چی بود ادامش دادم و واقعا همین نوشتن مجبورم کرد بیشتر یاد بگیرم.

اینم یه عکس از خود خودم :

_MG_5079

10 Comments

  1. جمشید سه شنبه 16 سپتامبر 2014 17:16

    داداش یه سری هم بما میزدی مهمون نواز بدی نیستیم
    یه کلبه درویشیی هست 🙂

  2. فرزاد جمعه 19 سپتامبر 2014 13:42

    دیر رسیدم.

    تبریک میگم و التماس دعا.همچنین قبول باشه.

    در مورد وبلاگ من هم 1سال مینوشتم.یه جورایی حس میکردم خونمه و دوست داشتم پربارتر باشه…

    عکس های عالی .حس تامل و تفکر

    در آخر یک پیشنهاد داشتم.البته به بزرگی خودتون من رو ببخشید.
    چون شما مرجع معتبری واسه هافای هستید.میتوانید در قیمت های مختلف ست هایی واسه اقشار مختلف جامعه مناسب هستند پیشنهاد بدید.چون واقعا ست کردن کاره بسیار سختیه و دانش کافی رو میخواد که بعضی از این لجاظ فقیر هستند.
    ارادتمند.

  3. جلیل عابدینی چهار شنبه 5 نوامبر 2014 11:37

    سلام مهندس عزیز
    چشممون به جمالتون روشن شد . عکس خوش تیپتون دیدم . امیدوارم اون ماشین عقبی هم برا شما بوده باشه. ان شا الله.
    مهندس ما یه مشکلی داریم گفتم مطرح کنم شاید شما را حلشون بدونید. ما می خوایم از یک میکروفون دو تا خروجی بگیریم و به دوتا میکسر صوتی بدیم البته میکروفون معمولی نه فانتوم. آیا امکانش هست ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.

  4. امیر حسین شنبه 8 نوامبر 2014 18:22

    نمیدانیم

  5. علی شنبه 22 نوامبر 2014 00:39

    سلام آقای اکبری
    ببخشید انتقاد
    اول فکر می کردم من آدم نیستم یا اصلا جوابمو نمی دین یا اگه جواب می دین بسیارسرسری و به مصداق از سرواکردن اما ادم خوب که دقت می کنه می بینه تقریبا این رفتاربصورت عمومی عملیاتی میشه
    اما سئوال اینجاست که با 44سال سن این تناقص رو نمی تونم بفهمم.اینکه سرکاردرمطلب نویسی بسیارماهر وصدالبته مهربان وآموزنده با مخاطب ارتباط برقرار می کنید ومصداق شعرزیبای آنچیزکه ازدل براید لاجرم بردل نشیند را به زیبایی تعریف می کنید .امادرکامنت ها بسیارخشن وبداخلاق. جان های فای این یکی رو جواب بدین…

  6. علی شنبه 22 نوامبر 2014 00:55

    ببخشید بقیه شو یادم رفت
    اینرو هم میدونم که فرصت نیست تک تک به همه نیازها ودرخواست ها پاسخ داداما لااقل می شود انها را دسته بندی کرد وپاسخ های کلی ارائه نمود اینطور نیست؟؟؟؟
    راستی درخصوص برند MUSICAL FIDELITY لطف می کنید مطلبی مرحمت نمایید…

  7. امیر حسین شنبه 22 نوامبر 2014 18:37

    من اطلاعات مفیدی از این برندهای تو بازار ندارم برای همینه تو سوال جواب دادن تنبل شدم چون پاسخی ندارم
    میوزیکال فیدلیتی خوب نیست اما تو مقایسه من برندی برای پیشنهاد بجای اون ندارم

  8. علی یکشنبه 23 نوامبر 2014 02:03

    یم قرن پیش وقتی کمپانی هلندی فیلیپس نوار کاست را در شکل امروزی آن به بازار فرستاد شاید کمتر کسی تصور می کرد نوار کاست به زودی بدل به یکی از موثرترین ابزارهای ارتباطاتی موثر در تعاملات فرهنگی- اجتماعی شود که حتی در برخی از کشورها مانند ایران نقش رسانه آلترناتیو را بر دوش بگیرد.

    در ۳۰ اوت ۱۹۶۳، نوار کاست معرفی شد، پیش از آن البته قالب های دیگری برای ضبط روی نوار مغناطیسی هم وجود داشت ولی همگی بزرگتر، دست و پاگیرتر و کمتر محبوب بودند.

    نوار کاست به زودی توسط کمپانی ژاپنی سونی در طول کمتر از پنج سال به تولید انبوه رسید و طبعا دستگاه های پخش و ضبط را نیز با خود به ارمغان آورد، دستگاه هایی که برخلاف صفحه های گرامافون به همگان این اجازه می داد تا با سهولت بیشتری در هر جایی از آن استفاده کنند و البته یک ویژگی منحصر به فرد دیگر نیز داشت و آن امکان ضبط بود، به این ترتیب به زودی این دستگاه های کوچک محبوب خبرنگاران و پژوهشگران نیز شد.

    فیلیپس و سایر کمپانی های دیگر به سرعت دست به کار شدند تا موسیقی را روی نوار کاست به مخاطبان عرضه کنند و به این ترتیب انقلابی در عرضه موسیقی روز در اواخر دهه شصت شکل گرفت که به زودی به انحصار صفحه های گرامافون پایان داد.

    نخستین نوارهای کاست موسیقی با کیفیت استریو کمتر از یک سال بعد از معرفی نوار کاست به بازار آمدند و در میلیونها نسخه به فروش رفتند.

    تقریبا تمام کارخانه های تولید خودرو در اواخر دهه شصت در کنار رادیو، دستگاه پخش نوار کاست را نیز به خودروها افزودند و به این ترتیب بر رونق نوارهای کاست افزودند.

    به مرور کیفیت نوارهای کاست افزایش یافت و سیستم‌های دالبی و های فیدلیتی ‪(hifi) به آن افزوده شد که به عامل دیگری برای تحت الشعاع قرار دادن صفحه های گرامافون که حالا دیگر یک مدل قدیمی محسوب می شدند، بدل شد

    در طول دهه هفتاد میلادی تعداد نسخه های فروخته شده آلبوم های گروه ها و خوانندگان پاپ مشهور مانند بی جیز، آبا، بانی ام، اولیویا نیوتن جان، دانا سامر، بلوندی، الویس پریسلی، التون جان، بیلی جول، سوپر ترمپ، نیل دایموند، ایگلز، راد استوارت و خولیو اگلسیاس بر روی نوارهای کاست با میزان فروش صفحات آنها رقابت می کرد.

    اما این رقابت در ابتدای دهه ۸۰ با ظهور واکمن با برتری نوار کاست تقریبا به پایان رسید. کمپانی سونی در سال ۱۹۷۹ واکمن را معرفی و تولید انبوه آن را از ابتدای سال بعد آغاز کرد که به انقلابی در صنعت سرگرمی و پیش زمینه «انقلاب ارتباطات» در دهه هشتاد بدل شد.

    واکمن، دستگاه پخش موسیقی با کیفیت استریو کوچک، سبک و قابل حملی بود که امکان گوش کردن به موسیقی را در همه جا فراهم می آورد و در نتیجه مخاطب را از قید مکان نیز آزاد می ساخت.

    فروش فوق العاده واکمن ها در طول دهه هشتاد سبب شد تا بازار نوار کاست موسیقی با چنان رونقی روبرو شود که تا پیش از آن بی سابقه بود، بازنمایی محبوبیت واکمن در فیلم های موزیکال جوان پسند هالیوودی از جمله فلش دنس (آدریان لین، ۱۹۸۳) فوت لوز (هربرت راس، ۱۹۸۴)، باران ارغوانی (آلبرت مگنولی، ۱۹۸۴) و دهها نمونه دیگر که در واقع دوران اوج مجدد ژانر موزیکال جوان پسند بود نیز به خوبی خود را نشان داد.

    اما ستاره اقبال نوارهای کاست تنها کمتر از ربع قرن از تولد به تدریج با عرضه سی دی ها رو به افول گذاشت، نخستین سی دی ها (صفحه فشرده شده) نیز توسط فیلپس و سونی در سال ۱۹۸۲ عرضه شدند اما تا ظهور دیسک مندر اواسط همان دهه هنوز تحت الشعاع نوارهای کاست بودند.

    تنها در پایان دهه هشتاد و اوایل دهه نود میلادی بود که سی دی ها بطور کامل جایگزین نوارهای کاست شدند و فروش نسخه های سی دی آلبوم های موسیقی روز بر روی سی دی از نوارهای کاست فزونی یافت، هر چند که هنوز برخی از کمپانی های بزرگ به عرضه صفحه های گرامافون ادامه می دادند اما تا اواسط دهه نود تقریبا بسیاری از این کمپانی ها ابتدا به عرضه آلبوم های موسیقی روز بر روی گرامافون و سپس نوار کاست پایان دادند.

    با از دست رفتن بازار موسیقی روز، تولید نوار کاست نیز به شدت کاهش یافت و در سالهای نخستین قرن بیست و یکم فیلیپس، سونی و شرکت های بزرگ دیگر تولید کننده نوار کاست به تولید آن خاتمه دادند و به این ترتیب نوار کاست در کمتر از ۴۰ سال عملا به موزه تاریخ ارتباطات پیوست.

    اما نوارهای کاست چه ویژگی های انقلابی داشتند که سبک زندگی بسیاری را حداقل برای ربع قرن دستخوش تغییر ساختند، بطور خلاصه می توان گفت:

    ‫- نوارهای کاست قابلیت ضبط و پخش فوری داشتند.

    ‫- در دسترس بودند، آنها را می شد از همه جا تهیه کرد.

    ‫- ارزان بودند و در نتیجه امکان بهره وری از آنها برای همگان میسر بود.

    ‫- ابزاری برای مستند سازی و ضبط صدای واقعه و شاهد به شمار می رفت.

    ‫- به راحتی قابلیت تکثیر، پخش و مبادله داشتند.
    وارهایی که یادآور خاطره جمعی چند نسل بود و اکنون به تاریخ سپرده شده اند، چون یادگاری از روزگار سپری شده مردم سالخورده اما آن پیام ها هنوز در بطن تاریخ جاری هستند، همانگونه که فروغ گفته: تنها صداست که می ماند.

  9. amin جمعه 20 فوریه 2015 02:04

    فقط میخاستی اون bmw رو نشون بدی الان

  10. امیر حسین یکشنبه 8 مارس 2015 16:19

    بی ام و مال ما که نیست ، مبارک صاحبش

Post a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*