Pursit Audio Neptune Speaker Cable vs Acoustic Revive Single Core Speaker Cable

Pursit Audio Neptune Speaker Cable vs Acoustic Revive Single Core Speaker Cable

یکشنبه 15 می 2016
/ / /

دیشب این دو کابل تست شدند کنار هم . کابل Acoustic Revive کامل Break-in شده بود و قیمتش حدود 2 هزار دلار (دقیق نمیدونم) هست و کابل 4 تیکه Purist Neptune حدود 3000 دلار . کابل Purist حتی 50 ساعتم کار نکرده و Break-in نشده.

اما تفاوت ها : ببینید تفاوت رو بهتره فعلا در مورد تاثیر کلی صدا بر شنونده صحبت کنم و نه آنالیز جز به جز صدا ، صدای Purist حتی در این حالت Break-in نشده بشکل محسوسی کمتر شنونده رو خسته میکرد و خیلی راحت میشد به صدا ولوم داد. دقت کنید داریم در مورد تفاوت این دو صحبت میکنیم و واقعا اینطور نیست که Acoustic Revive کارش خسته کردن شنونده هست ، اتفاقا Acoustic Revive بنا به نظر خود آرمن بهترین کابلی بود که داشته.

صدای Purist از نظر هارمونیکی هم جذاب تر بود طوری که با Acoustic Revive شما در مقایسه تا حدی حس Lean بودن داشتید.

کابل Acoustic Revive وقتی موسیقی شلوغ میشد کمی نسبت به وقتی که موسیقی خلوت بود اون Purity و خطی بودن رو از دست میداد اما Purist Audio تو هر دو حالت راحت تر بود و خیلی راحت هم میشد ولوم صدا رو برد بالا.

ببینید تست کابل خیلی وابسته هست به سیستم و match شدن کابل تو اون سیستم و بهتره شما کابلها رو برای تست تو سیستم خودتون حتما تست کنید.

من احساسم اینه Purist Audio نقطه قوت اش که متمایزش میکنه اون هارمونیک هاییست که به شنونده میده و خیلی خیلی صدا Cohesive هست طوری که تو هر جیغ صدا تو فرکانسهای بالا شما حس تغییر تونالیته ندارید و فرکانسهای بالا از مید جدا نمیشن و بصورت فوروارد شنیده نمیشن. این مزیت Purist که دلیلش خطی بودن هست خیلی تو حس شنیداری تاثیر مثبت داره. هم Lamm هم Tenor و هم خودم قبلا در مورد Linearity نوشتم با افزایش فرکانس و افزایش ولوم نباید ساختار هارمونیکی تغییر کنه و تو Purist شما وقتی ولوم میدید انگار یه آمپ 1000 وات که کلیپ نمیکنه داره بلندگو رو کنترل میکنه اما تو کابل های معمولی وقتی ولوم میدید اون فرکانسهای بالا طوری تغییر ماهیت میدن که حس میکنید یه آمپ 10 واتی داره کلیپ میکنه سیگنال رو .

من صبر میکنم کابل Break-in بشه و بعد در موردش بیشتر مینویسم. نتیجه من اینه این کابل برای شنیدن درازمدت و صدای باحال بینظیره. این کابل رو باید با Third هم تست کنم درسته Third خیلی از Neutral فاصله داشت و شفافیتش کمتر بود اما از نظر هارمونیکی جذاب بود. از نظر من Acoustice Revive نوع پرفورمنسش هم جهت با Purist نیست و تفاوتشون مثل تفاوت EAR DAC و dCS یه جورایی تفاوت دیدگاه تو طراحی این دو کابل هست. حتما بشنوید و نظرتون رو بیان کنید بنظرم تست خیلی جالبیه این تست.

2 Comments